Obvodové pláště
36-m-4/AP14
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
M (EQF úroveň 4)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Technik pro pozemní stavby (kód: 36-131-M)
01. 12. 2015
36-47-M01 Stavebnictví
16
30. 04. 2020
Znalost základní typologie pozemních staveb
Modul je zaměřen na obvodové pláště staveb s důrazem na tepelnou ochranu budov. Žák se seznámí s charakteristikou obvodových plášťů vč. požadavků na energetickou úspornost, charakteristikou a specifiky tepelné ochrany budov vč. provádění výpočtů teplot a vlhkosti.
Po absolvování modulu bude žák schopen rozlišovat jednotlivé druhy obvodových plášťů, objasnit technologie i materiálové specifikace vč. jejich tepelných vlastností. Dále vypočítá tepelné hodnoty a hodnoty vlhkosti.
Žák:
Technik pro pozemní stavby (36-131-M):
Obvodové pláště
Výuka probíhá v odborné učebně za využití názorných pomůcek a informačních a komunikačních technologií (PC, dataprojektor).
Ve výuce se doporučuje kombinovat uvedené metody výuky:
Metody slovní:
Metody názorně-demonstrační:
Metody organizace výuky:
Učební činnosti žáků:
3. ročník
Hodnocení vychází ze školního klasifikačního řádu. Výsledky žáka se budou kontrolovat průběžně. Hodnocena bude samostatná práce žáka, ve které vypracuje návrh jednoduché stavby a vypočítá její základní hodnoty vnější a vnitřní teploty a relativní vlhkosti, schematicky znázorní průběh teplot ve vícevrstvé konstrukci mezi prostředími s rozdílnou teplotou. Při ústním zkoušení bude hodnocena celková orientace žáka v problematice obvodových plášťů a tepelné ochrany budov.
Samostatná práce žáka: projekty, prezentace (žák samostatně či ve skupině navrhne jednoduchou stavbu a vypočítá hodnoty vnější a vnitřní teploty, relativní vlhkosti, svoji práci následně prezentuje před kolektivem).
Ověřování dosažených výsledků je realizováno písemnou a/nebo ústní zkouškou. Hodnoceno je využívání odborné terminologie a věcná správnost odpovědí.
Ověřované okruhy:
Pro splnění modulu je tolerance maximální absence do 20 %.
V rámci teoretické výuky žák absolvuje písemné a/nebo ústní zkoušení.
V rámci praktické výuky žák vypracuje samostaně nebo ve skupině projekt - návrh konstrukce a jejího zatížení s následnou prezentací.
Kritéria hodnocení:
Teoretické znalosti - písemné nebo ústní zkoušení:
Stupeň 1 (výborný): Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy. Samostatně uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických i praktických úkolů. Písemný i ústní projev je správný a přesný.
Stupeň 2 (chvalitebný): Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy v podstatě uceleně. Samostatně nebo podle menších podnětů učitele uplatňuje osvojené dovednosti při řešení teoretických i praktických úkolů. Písemný i ústní projev mívá menší nedostatky ve správnosti a přesnosti.
Stupeň 3 (dobrý): Žák má v osvojení požadavků, faktů, pojmů nepodstatné mezery. Podstatnější nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat. V písemném a ústním projevu má nedostatky ve správnosti a přesnosti.
Stupeň 4 (dostatečný): Žák má v osvojení požadavků, faktů, pojmů závažné mezery. Závažné chyby dovede žák s pomocí učitele opravit. V písemném a ústním projevu se objevují vážné nedostatky ve správnosti a přesnosti. Žák je nesamostatný a není tvořivý.
Stupeň 5 (nedostatečný): Žák má v osvojení požadavků, faktů, pojmů závažné a značné mezery. Neprojevuje samostatnost, vyskytují se časté nedostatky při řešení zadaných úkolů a nedovede své vědomosti a dovednosti uplatnit ani s podněty učitele. V písemném a ústním projevu má závažné nedostatky ve správnosti a přesnosti.
Praktické znalosti - projekt:
Výborně: vzorná úprava samostatnost i správnost řešení, výpočtů
Chvalitebně: pěkná úprava a drobné nedostatky řešení, výpočtech
Dobrý: správnost řešení, ale nevzhledná úprava, s dopomocí, více chyb v řešení, výpočtech
Dostatečný: nepěkná úprava neúplné řešení, chyby, rýsování či výpočty s dopomocí
Nedostatečný: nečitelné, nevzhledné, podstatné chyby
HÁJEK, Václav a kol.: Pozemní stavitelství I., II., III.
NEUFERT, Ernest: Navrhování staveb: Příručka pro stavebního odborníka, stavebníka, vyučujícího i studenta. Praha, 1995.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Projekt MOV. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.