Legislativa ve stavebnictví
36-m-4/AP12
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
M (EQF úroveň 4)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Technik pro pozemní stavby (kód: 36-131-M)
01. 12. 2015
36-47-M01 Stavebnictví
20
30. 04. 2020
Znalost základní typologie pozemních staveb
Modul je zaměřen na legislativu ve stavebnictví. Žák se seznámí se zásadními právními předpisy ve stavebnictví vč. práv a povinností stavebníka a projektanta. Po absolvování modulu bude žák schopen rozlišovat základní právní předpisy ve stavebnictví a jejich požadavky směrem ke zpracování projektové dokumentace. Žák se orientuje v problematice smluvních vztahů a vztahů k zaměstnancům.
Žák:
Technik pro pozemní stavby (36-131-M):
Legislativa ve stavebnictví
Výuka probíhá v odborné učebně za využití názorných pomůcek a informačních a komunikačních technologií (PC, dataprojektor).
Ve výuce se doporučuje kombinovat uvedené metody výuky:
Metody slovní:
Metody organizace výuky:
Učební činnosti žáků:
2. ročník
Písemné a ústní zkoušení
Ověřování dosažených výsledků je realizováno písemnou a ústní zkouškou. Hodnoceno je využívání odborné terminologie a věcná správnost odpovědí z oblasti legislativy ve stavebnictví.
Ověřované okruhy:
Pro splnění modulu je tolerance maximální absence do 20 %.
V rámci teoretické výuky žák absolvuje písemné a/nebo ústní zkoušení.
Kritéria hodnocení:
Teoretické znalosti - písemné nebo ústní zkoušení:
Stupeň 1 (výborný): Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy. Samostatně uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických i praktických úkolů. Písemný i ústní projev je správný a přesný.
Stupeň 2 (chvalitebný): Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy v podstatě uceleně. Samostatně nebo podle menších podnětů učitele uplatňuje osvojené dovednosti při řešení teoretických i praktických úkolů. Písemný i ústní projev mívá menší nedostatky ve správnosti a přesnosti.
Stupeň 3 (dobrý): Žák má v osvojení požadavků, faktů, pojmů nepodstatné mezery. Podstatnější nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat. V písemném a ústním projevu má nedostatky ve správnosti a přesnosti.
Stupeň 4 (dostatečný): Žák má v osvojení požadavků, faktů, pojmů závažné mezery. Závažné chyby dovede žák s pomocí učitele opravit. V písemném a ústním projevu se objevují vážné nedostatky ve správnosti a přesnosti. Žák je nesamostatný a není tvořivý.
Stupeň 5 (nedostatečný): Žák má v osvojení požadavků, faktů, pojmů závažné a značné mezery. Neprojevuje samostatnost, vyskytují se časté nedostatky při řešení zadaných úkolů a nedovede své vědomosti a dovednosti uplatnit ani s podněty učitele. V písemném a ústním projevu má závažné nedostatky ve správnosti a přesnosti.
HÁJEK, Václav a kol.: Pozemní stavitelství I., II., III.
NEUFERT, Ernest: Navrhování staveb: Příručka pro stavebního odborníka, stavebníka, vyučujícího i studenta. Praha, 1995.
Právní předpisy
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Projekt MOV. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.