Řídíme firmu - plánování organizování
78-m-4/AB29
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
M (EQF úroveň 4)
78 - Obecně odborná příprava
63 - Ekonomika a administrativa
78-41-M/02 Ekonomické lyceum
16
30. 04. 2020
Absolvování modulů Jsme zaměstnanci, Podnikáme, Desetiprstová hmatová metoda, Právní formy podnikání.
Obecným cílem modulu je teoreticky i prakticky seznámit žáky s činnostmi manažerů a využít výsledků jednoduchých propočtů k přijetí rozhodnutí.
Po absolvování modulu žák navrhne postup v jednoduché řídící situaci, provede kontrolu splnění plánu a navrhne potřebné opatření.
Žák:
- provede propočty související se sestavováním a kontrolou plánu;
- graficky vyjádří organizační strukturu;
- odliší základní motivační podněty
- využije základní rozhodovací metody;
Řídící činnosti - plánování strategické a operativní, organizování činnosti, vnitřní uspořádání firmy, úrovně řízení, manažer, podnikatel a leader, vedení a motivace zaměstnanců, kontrola, rozhodování za relativní jistoty a za nejistoty
Poměrové ukazatele
Vzájemná diskuze mezi žáky a učitelem a žáky
Jednoduché úlohy a případové studie
Výklad
Práce s informacemi, jejich analýza a interpretace
Týmová práce
Exkurze do firmy – minimálně 1
Beseda s odborníkem z praxe
Závěrečná případová studie
2. nebo 4. ročník
písemná práce
ústní zkoušení
posouzení jednoduché případové studie
prezentace žáků
zpráva z exkurze
formy:
ústní hodnocení – slovní zhodnocení výkonu, vysvětlení
písemné hodnocení
pětistupňová klasifikační stupnice
ústní projev - jazyková správnost, srozumitelnost, souvislost myšlenek, odborné vyjadřování
písemný projev - správnost výpočtů, grafického řešení, vyhodnocení rozhodovacích kritérií, odborná správnost
schopnost prezentace poznatků a vedení diskuze o nich
podíl na práci týmu
vyřešení závěrečné případové studie a její prezentace
Celkové hodnocení: uspěl – neuspěl
Uspěl – Žák zpracoval všechny požadované výstupy modulu a odevzdal písemně nebo prostřednictvím prezentace řešení praktického příkladu a průměrné hodnocení podle předchozích kritérií nesmí být nižší než 50 %.
Ekonomika pro ekonomicky zaměřené obory středních škol 4 (autoři Petr Klínský, Otto Münch, Lenka Barborová, nakladatelství Eduko)
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Klínský. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.