Probíjení
82-m-3/AM76
Odborné vzdělávání
odborný praktický
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
82 - Umění a užité umění
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
41 - Zemědělství a lesnictví
Kovář ruční (kód: 21-016-H)
Kovář strojní (kód: 21-015-H)
Opravář strojů a zařízení (kód: 23-001-H)
Stavební zámečník (kód: 36-059-H)
Umělecký kovář (kód: 82-003-H)
Umělecký zámečník (kód: 82-004-H)
Zemědělský kovář (kód: 41-030-H)
05. 09. 2018
82-51-H/01 Umělecký kovář a zámečník, pasíř
82-51-L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
41-56-H/01 Lesní mechanizátor
41-45-M/01 Mechanizace a služby
41-56-H/02 Opravář lesnických strojů
41-55-H/01 Opravář zemědělských strojů
41-54-H/01 Podkovář a zemědělský kovář
23-55-H/02 Karosář
23-55-H/01 Klempíř
23-57-H/01 Kovář
23-68-H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
23-51-H/01 Strojní mechanik
32
30. 04. 2020
Žák aplikuje technologii ohřevu materiálu pro ruční tváření kovů za tepla. Ovládá správný postoj při práci. Uplatňuje zásady BOZP při ručním tváření kovů za tepla.
Cílem modulu je získání vědomostí a dovedností při nácviku, užití a osvojování si technologického postupu tváření kovů za tepla – probíjení.
Žák si prakticky osvojí technologický postup probíjení.
Naučí se postupy probíjení včetně správné volby pomůcek, přípravků a nástrojů. Osvojí si rizika při probíjení a zásady BOZP.
Získání těchto znalostí a dovedností žákovi rozšíří možnosti tvarovat materiál dle daných požadavků a svých představ.
Očekávané výsledky učení vycházejí z profesní kvalifikace Umělecký kovář (kód: 82-003-H), Umělecký zámečník (kód: 82-004-H)
Žák:
82-003-H Umělecký kovář:
82-004-H Umělecký zámečník:
Žák.
Podle výkresu žák probije materiál a tvoří:
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorné demonstrace:
Metody praktické:
V případě předmětového uspořádání výuka probíhá ve vyučovacím předmětu odborný výcvik, odborná praxe, praktické vyučování.
Doporučuje se vyučovat v prvním ročníku.
Praktickým předvedením ve vyučovacím předmětu odborný výcvik.
Kritéria hodnocení vycházejí z hodnocení standardu profesní kvalifikace.
Hodnocení:
Prospěl – žák splnil kritéria kvality s hodnocením minimálně dostatečný.
Neprospěl – žák je hodnocen nedostatečný – nesplnil v dostatečné kvalitě a parametrech zadaný úkol.
Splnění modulu je podmínkou závěrečného hodnocení.
JÍCHA, Antonín. Volné ruční kování: učební text pro 1. a 2. ročník středních odborných učilišť – učební obor 53-72-2 strojní kovář. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1986.
FROLEC, Ivo. Kovářství. Praha: Grada. 2003. Řemesla, tradice, technika. ISBN 80-247-0611-3.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Vítek. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.