Zpracování textu na PC
63-m-4/AM46
Odborné vzdělávání
odborný praktický
M (EQF úroveň 4)
63 - Ekonomika a administrativa
63-41-M/02 Obchodní akademie
63-41-M/01 Ekonomika a podnikání
78-41-M/02 Ekonomické lyceum
24
30. 04. 2020
Desetiprstová hmatová metoda, ovládání PC (word, excel), typografická pravidla (ČSN 01 6910), česká gramatika, stylistika - odborný styl (administrativní)
Obecným cílem modulu je prakticky seznámit žáky s vytvářením písemností v souladu s normalizovanou úpravou, procvičit vyhotovování všech typů obchodních dopisů, úředních dopisů, osobních dopisů, tabulek a grafů v souladu s požadavky na státní zkoušku z kancelářského psaní na PC
Po absolvování modulu žák dokáže samostatně podle předloženého zadání napsat obchodní, úřední nebo osobní dopis, vyhotovit tabulku a jí odpovídající graf včetně všech náležitostí
zpracovává písemnosti a tabulky a upravuje je podle normy;
manipuluje s dokumenty (včetně elektronických) podle stanovených pravidel;
uplatňuje prostředky verbální komunikace;
jedná podle zásad společenského chování a profesního vystupování;
Zpracování písemností a manipulace s nimi
pravidla doporučené normalizované úpravy písemností a adres – podle ČSN 01 6910
pravidla stylizace a formální úpravy dopisů
obchodní dopisy – poptávka, nabídka, žádost o úpravu nabídky, upravená nabídka, objednávka, potvrzení objednávky, odmítnutí objednávky, zrušení objednávky, odvolávka a přepravní dispozice, avízo, dodací list, faktura, reklamace, odpověď na reklamaci, urgence, odpověď na urgenci, upomínka, odpověď na upomínku, pokus o smír
úřední dopisy – žádost, stížnost
osobní dopisy – blahopřejné, děkovné, omluvné, zvací, soustrastné…
náležitosti a druhy tabulek
náležitosti a druhy grafů
manipulace s dokumenty
využití informačních a komunikačních technologií – výuka probíhá výhradně v učebně s výpočetní technikou
výklad za pomoci dataprojektoru
vzájemná komunikace mezi žáky a učitelem
individuální tvorba dokumentů ve wordu i v excelu
práce s dokumenty, jejich analýza, hledání chyb a zdůvodňování správného nebo vhodnějšího řešení
obchodní akademie - 2. ročník
ekonomické lyceum - 2. ročník
ekonomika a podnikání – 2. ročník
metody:
formy:
Modul je splněn za následujících předpokladů:
Celkové hodnocení – uspěl – neuspěl
Uspěl – předložil všechny požadované výstupy modulu, absolvoval kontrolní práci s výsledkem dostatečně, dobře, chvalitebně nebo výborně.
Kocourková, A., Hochová I.: Písemná a elektronická komunikace pro střední školy, úřady a veřejnost, EDUKO, Praha, 2016, ISBN 978-80-88057-22-2
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Veisová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.