Zajištění začátku podnikání
63-m-4/AM44
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
M (EQF úroveň 4)
63 - Ekonomika a administrativa
63-41-M/02 Obchodní akademie
63-41-M/01 Ekonomika a podnikání
78-42-M/02 Ekonomické lyceum
16
30. 04. 2020
náklady, výnosy, zisk, ztráta – základy, zdroje financování
potřeba oběžného majetku, dlouhodobého majetku
hledání práce, uzavření a ukončení pracovního poměru, práva a povinnosti zaměstnavatele i zaměstnance, podstata a fungování tržní ekonomiky, podnikové činnosti, orientace v základních pracovně právních předpisech, podnikání jako základ tržní ekonomiky
Obecným cílem modulu je teoreticky seznámit žáky s pořizováním oběžného majetku a jeho druhy, pořizováním dlouhodobého majetku a dále s možnostmi a zásadami získávání a vybírání zaměstnanců. Dalším cílem je prakticky seznámit žáka s prováděním výpočtů v oblasti nákladů, výnosů a zisku.
Cílem pro žáka je získat informace o zajištění základů podnikání, včetně praktické dovednosti vypočítat náklady, výnosy a zisk a pracovat s nimi.
ovládá postup pořízení materiálu
vede karty zásob
stylizuje a napíše na počítači běžné písemnosti spojené s nákupem zásob např. nabídku, objednávku
rozliší oběžný a dlouhodobý majetek a jejich základní druhy
vede karty dlouhodobého majetku
orientuje se v možnostech získávání a výběru zaměstnanců z hlediska zaměstnavatele i zaměstnance
provádí jednoduché výpočty spojené se snižováním nákladů, zvyšováním tržeb, chápe vzájemné souvislosti ceny, zisku a velikosti prodeje, komentuje výsledky
odliší zisk a platební schopnost
oběžný majetek, členění, pořízení, skladování
písemnosti při nákupu materiálu
dlouhodobý majetek, členění
pořízení a vyřazení dlouhodobého majetku
oceňování dlouhodobého majetku
zjišťování potřeby zaměstnanců, získávání a výběr, hodnocení a rozmisťování zaměstnanců
členění nákladů, kalkulace ceny, vznik výnosů, zisk
využití informačních a komunikačních technologií – výuka probíhá částečně v učebně s výpočetní technikou
vzájemná komunikace mezi žáky a učitelem a žáky
vytváření písemností spojených s pořizováním a evidencí zásob
vytváření písemností spojených s pořizováním a evidencí dlouhodobého majetku
tvorba výpočtů na konkrétních případech
výklad
exkurze do firmy
obchodní akademie - 1. ročník
ekonomické lyceum – 1. ročník
ekonomika a podnikání – 1. ročník
metody:
výklad
ústní zkoušení
písemné práce
klasifikovaná komunikace s žáky
praktické příklady k výpočtu nákladů, výnosů, ceny a zisku
formy:
ústní hodnocení – slovní zhodnocení výkonu, vysvětlení
písemné hodnocení
vzájemné hodnocení mezi spolužáky
vlastní hodnocení
metody:
výklad
ústní zkoušení
písemné práce
klasifikovaná komunikace s žáky
praktické příklady k výpočtu nákladů, výnosů, ceny a zisku
formy:
ústní hodnocení – slovní zhodnocení výkonu, vysvětlení
písemné hodnocení
vzájemné hodnocení mezi spolužáky
vlastní hodnocení
Modul je splněn za následujících předpokladů:
písemná práce
vyřešení zadaných praktických příkladů, při kterých se hodnotí komplexnost řešení problematiky, přesnost a pečlivost
ústní zkoušení, při kterém se hodnotí plynulost ústního projevu, věcně správné vyjadřování
Celkové hodnocení – uspěl – neuspěl
Uspěl – předložil a předvedl všechny požadované výstupy modulu, absolvoval písemnou práci, minimálně 1x se podrobil ústnímu zkoušení.
Klínský, Münch – Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy
Klínský, Münch – Ekonomika nejen k maturitě
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Veisová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.