Detail modulu Zajištění začátku podnikání

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název modulu

Zajištění začátku podnikání

Kód modulu

63-m-4/AM44

Typ vzdělávání

Odborné vzdělávání

Typ modulu

(odborný) teoreticko–praktický

Využitelnost vzdělávacího modulu

Kategorie dosaženého vzdělání

M (EQF úroveň 4)

Skupiny oborů

63 - Ekonomika a administrativa

Komplexní úloha

Obory vzdělání - poznámky

63-41-M/02 Obchodní akademie

63-41-M/01 Ekonomika a podnikání

78-42-M/02 Ekonomické lyceum

Délka modulu (počet hodin)

16

Poznámka k délce modulu

Platnost modulu od

30. 04. 2020

Platnost modulu do

Vstupní předpoklady

náklady, výnosy, zisk, ztráta – základy, zdroje financování

potřeba oběžného majetku, dlouhodobého majetku

hledání práce, uzavření a ukončení pracovního poměru, práva a povinnosti zaměstnavatele i zaměstnance, podstata a fungování tržní ekonomiky, podnikové činnosti, orientace v základních pracovně právních předpisech, podnikání jako základ tržní ekonomiky

JÁDRO MODULU

Charakteristika modulu

Obecným cílem modulu je teoreticky seznámit žáky s pořizováním oběžného majetku a jeho druhy, pořizováním dlouhodobého majetku a dále s možnostmi a zásadami získávání a vybírání zaměstnanců. Dalším cílem je prakticky seznámit žáka s prováděním výpočtů v oblasti nákladů, výnosů a zisku.

Cílem pro žáka je získat informace o zajištění základů podnikání, včetně praktické dovednosti vypočítat náklady, výnosy a zisk a pracovat s nimi.

Očekávané výsledky učení

ovládá postup pořízení materiálu

vede karty zásob

stylizuje a napíše na počítači běžné písemnosti spojené s nákupem zásob např. nabídku, objednávku

rozliší oběžný a dlouhodobý majetek a jejich základní druhy

vede karty dlouhodobého majetku

orientuje se v možnostech získávání a výběru zaměstnanců z hlediska zaměstnavatele i zaměstnance

provádí jednoduché výpočty spojené se snižováním nákladů, zvyšováním tržeb, chápe vzájemné souvislosti ceny, zisku a velikosti prodeje, komentuje výsledky

odliší zisk a platební schopnost

Obsah vzdělávání (rozpis učiva)

oběžný majetek, členění, pořízení, skladování

písemnosti při nákupu materiálu

dlouhodobý majetek, členění

pořízení a vyřazení dlouhodobého majetku

oceňování dlouhodobého majetku

zjišťování potřeby zaměstnanců, získávání a výběr, hodnocení a rozmisťování zaměstnanců

členění nákladů, kalkulace ceny, vznik výnosů, zisk

Učební činnosti žáků a strategie výuky

využití informačních a komunikačních technologií – výuka probíhá částečně v učebně s výpočetní technikou

vzájemná komunikace mezi žáky a učitelem a žáky

vytváření písemností spojených s pořizováním a evidencí zásob

vytváření písemností spojených s pořizováním a evidencí dlouhodobého majetku

tvorba výpočtů na konkrétních případech

výklad

exkurze do firmy

Zařazení do učebního plánu, ročník

obchodní akademie - 1. ročník

ekonomické lyceum – 1. ročník

ekonomika a podnikání – 1. ročník

VÝSTUPNÍ ČÁST

Způsob ověřování dosažených výsledků

metody:

výklad

ústní zkoušení

písemné práce

klasifikovaná komunikace s žáky

praktické příklady k výpočtu nákladů, výnosů, ceny a zisku

formy:

ústní hodnocení – slovní zhodnocení výkonu, vysvětlení

písemné hodnocení

vzájemné hodnocení mezi spolužáky

vlastní hodnocení

metody:

výklad

ústní zkoušení

písemné práce

klasifikovaná komunikace s žáky

praktické příklady k výpočtu nákladů, výnosů, ceny a zisku

formy:

ústní hodnocení – slovní zhodnocení výkonu, vysvětlení

písemné hodnocení

vzájemné hodnocení mezi spolužáky

vlastní hodnocení

Kritéria hodnocení

Modul je splněn za následujících předpokladů:

písemná práce

vyřešení zadaných praktických příkladů, při kterých se hodnotí komplexnost řešení problematiky, přesnost a pečlivost

ústní zkoušení, při kterém se hodnotí plynulost ústního projevu, věcně správné vyjadřování

Celkové hodnocení – uspěl – neuspěl

Uspěl – předložil a předvedl všechny požadované výstupy modulu, absolvoval písemnou práci, minimálně 1x se podrobil ústnímu zkoušení.

Doporučená literatura

Klínský, Münch – Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy

Klínský, Münch – Ekonomika nejen k maturitě

Poznámky

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Veisová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.

Statut dokumentu

Veřejný

Přílohy veřejné