Svařování plamenem
82-m-3/AM22
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
82 - Umění a užité umění
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
41 - Zemědělství a lesnictví
Klepadlo
Klika
Kozlík do krbu
Krbové nářadí
Lustr
Mřížka
Domovní zvonek
Květinový stolek
Renesanční svícen
Závěs na dveře
Zrcadlo
Kovaná židle
Stojanový věšák
Vývěsní štít
Věšák na zeď
Kovaná růže
Korouhvička
82-51-H/01 Umělecký kovář a zámečník, pasíř
82-51-L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
41-56-H/01 Lesní mechanizátor
41-45-M/01 Mechanizace a služby
41-56-H/02 Opravář lesnických strojů
41-55-H/01 Opravář zemědělských strojů
41-54-H/01 Podkovář a zemědělský kovář
23-51-H/01 Strojní mechanik
12
30. 04. 2020
Žák doloží lékařskou prohlídku zdravotní způsobilosti pro svařování plamenem.
Vysvětlí rozdělení a charakterizuje materiály ke svařování plamenem, objasní jejich funkci a použití při konkrétních technologických postupech.
Úkolem modulu je připravit žáky pro složení zkoušky základního kurzu svařování plamenem a získání svářečského průkazu.
V průběhu teoretického a následně praktického modulu se žáci připraví k získání základního svářečského osvědčení pro svařování plamenem.
Žáci se naučí používat svařovací plynovou soupravu kyslíko-acetylenovou, správně zvolí přídavný materiál pro svařování, stanoví základní parametry svařování a zvolí vhodnou polohu svařování. Znají zásady bezpečnosti práce při svařování.
Jsou seznámeni s normami a předpisy souvisejícími se spojováním materiálu svařováním plamenem.
Žák
1. Svařování plamenem – význam, využití
2. Technické plyny – plyny pro plamenové svařování
3. Svařovací hořáky – směšovací zařízení
4. Plamen a jeho seřízení
5. Přídavné materiály
6. Technologie svařování
7. Napětí a deformace při svařování
8. Normy a předpisy
9. Vady a zkoušky svarových spojů
10. Zásady BOZP při svařování
Učební činnosti žáků se odehrávají v odborné učebně (svařovně) či učebně teorie za přítomnosti odborného pedagoga, který na žáky soustavně dohlíží.
Výuka probíhá formou výkladu s využitím prezentací a názorných ukázek k jednotlivým tématům. Využívá se např. dataprojektor, TV či PC, reálný inventář a další pomůcky.
Žáci se aktivně zapojují do nácviku dovedností pro práci s přípravou materiálu na svařování, přípravou svařovacího zařízení a vlastního svařování. K úspěšnému dosažení výsledků je nutné opakovaný nácvik svaru a svařovacích metod s využitím názorných ukázek a praktických cvičení.
Žák:
Výuka probíhá ve druhém ročníku v předmětu technologie a odborný výcvik.
Výsledky žáků jsou ověřovány ústním a písemným zkoušením, praktickým předvedením a ústní obhajobou zadaných úkolů.
Testování teoretických znalostí – písemné/elektronické s využitím uzavřených i otevřených otázek.
Praktické předvedení zadaných úkolů – úroveň kvality provedení a obhajoby. Hodnocení je provedeno ústně po dokončení úkolu nebo v jeho průběhu.
Ústní a písemné zkoušení z témat (obsahových okruhů):
Praktické předvedení zadaného úkolu z témat (obsahových okruhů):
Průběžné sledování úrovně plnění zadaných úkolů a dodržování zásad hygieny a BOZP, přístup k zadaným úkolům, vlastní aktivita žáka.
Vycházejí z klasifikační stupnice klasifikačního řádu školy a dále zohledňujeme hodnocení vykonané svářečské zkoušky, dosahované úrovně průběžného plnění zadaných úkolů a dodržování zásad hygieny a BOZP, přístup k zadaným úkolům, vlastní aktivity žáka.
Výsledné hodnocení vychází z kombinace výše uvedených forem ověřování znalostí a dovedností žáka při plnění zadaných úkolů.
U ústního zkoušení jsou hodnoceny odborné znalosti a vědomosti, vztahy mezi probranými obsahovými okruhy, srozumitelnost, plynulost projevu.
Při hodnocení testů je posuzována věcná správnost odpovědi.
Přepočet mezi procenty správných odpovědí a známkou:
Za splněný se považuje modul při dodržení následujících kritérií:
Hodnocení slovní + známkou.
Ing. Václav Minařík, CSc. Základní kurz svařování metodou 311. ZEROSS, Výstavní 30, Ostrava
Kolektiv autorů. Technologie svařování a zařízení. ZEROSS, Výstavní 30, Ostrava
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jindřich Pelaj. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.