Kování
82-m-3/AM17
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
82 - Umění a užité umění
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
41 - Zemědělství a lesnictví
82-51-H/01 Umělecký kovář a zámečník, pasíř
82-51-L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
41-56-H/01 Lesní mechanizátor
41-45-M/01 Mechanizace a služby
41-56-H/02 Opravář lesnických strojů
41-55-H/01 Opravář zemědělských strojů
41-54-H/01 Podkovář a zemědělský kovář
23-51-H/01 Strojní mechanik
24
30. 04. 2020
Žák objasní technologické postupy a techniky ručního zpracování kovů, měření, orýsování a užití měřidel.
Žák se naučí základy ručního kování, tzn. používat základní kovářské nářadí a přípravky, osvojí si způsoby ohřívání materiálu pro kování a základní pracovní postupy kování. Naučí se vyrábět základní uměleckokovářské a zámečnické prvky. Naučí se uplatňovat zásady bezpečnosti práce v kovářské dílně.
Očekávané výsledky učení s vazbou na RVP 82-51-H/01 Umělecký kovář a zámečník, pasíř a 82-51-L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Žák
1. Tváření kovů
2. Kování
3. Ohřev oceli
4. Zařízení kovárny
5. Základní kovářské postupy
6. Bezpečnost práce při obsluze výhně a ručním kování
Výuka probíhá formou výkladu s využitím prezentací a názorných ukázek k jednotlivým tématům. Využívá se např. dataprojektor, TV či PC, reálný inventář a další pomůcky.
Strategie výuky
Metody slovní:
Metody demonstrační:
Učební činnosti
Žák:
Činnosti žáka ve vazbě na výsledky učení:
Výuka probíhá v prvním ročníku.
Výsledky žáků jsou ověřovány ústním a písemným zkoušením.
Testování teoretických znalostí – písemné/elektronické s využitím uzavřených i otevřených otázek. U hodnocení zkoušení se hodnotí využívání odborné terminologie, odborná správnost vyjadřování a správný technický popis.
Vycházejí z klasifikační stupnice klasifikačního řádu školy a dále zohledňujeme slovní hodnocení dosahované úrovně znalostí, písemného projevu a aktivity žáka.
Výsledné hodnocení vychází z kombinace výše uvedených forem ověřování znalostí a dovedností žáka při plnění zadaných úkolů.
U ústního zkoušení jsou hodnoceny odborné znalosti a vědomosti, vztahy mezi probranými obsahovými okruhy, srozumitelnost, plynulost projevu.
Při hodnocení testů je posuzována věcná správnost odpovědi.
Přepočet mezi procenty správných odpovědí a známkou:
Za splněný se považuje modul při dodržení následujících kritérií:
Hodnocení slovní + známkou.
VOKÁL, V. Technologie I. Státní zemědělské nakladatelství, Praha 1976. 229 s.
ČERMÁK, M. Technologie kovářských prací. Institut výchovy a vzdělávání Mze ČR, Praha 1994. 110 s. ISBN 80-7105-072-5.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jindřich Pelaj. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.