Elektrochemie
26-m-3/AM13
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
Využití elektrochemie pro chemické zdroje napětí a pro elektrolýzu
26-51-H/01 Elektrikář
26-51-H/02 Elektrikář – silnoproud
26-52-H/01 Elektromechanik pro zařízení a přístroje
26-41-L/01 Mechanik elektrotechnik
26-41-M/01 Elektrotechnika
12
30. 04. 2020
Modul se zabývá chemickými ději při přeměně chemické energie na elektrickou a naopak. Jeho cílem je osvojení znalostí a dovedností žáky v oblastech: vedení proudu v kapalinách, elektrolýza a její využití, Faradayovy zákony a chemické zdroje elektrického proudu.
Žák:
- popíše princip vedení elektrického proudu v kapalinách;
- vysvětlí princip elektrolýzy;
- vysvětlí princip chemických zdrojů napětí;
- popíše výhody a nevýhody jednotlivých typů elektrochemických zdrojů;
- vybere a vhodně spravuje elektrochemický zdroj proudu na základě znalostí jeho předností a nedostatků.
Vedení proudu v kapalinách;
elektrolýza a její využití;
Faradayovy zákony;
chemické zdroje elektrického proudu.
Strategie učení:
- frontální vyučování;
- praktické ukázky výpočtů;
- společné procvičování výpočtů;
- samostatné vyhledávání hodnot ve fyzikálně chemických tabulkách.
Učební činnosti:
vytváření zápisu a poznámek z přednášky vyučujícího;
zápis ukázkových výpočtů;
samostatné vyhledávání hodnot elektrochemického ekvivalentu ve fyzikálně chemických tabulkách;
samostatné procvičování výpočtů s kontrolou učitele;
prezentace výsledků výpočtů;
samostudium doporučené literatury a svého zápisu;
samostatné domácí procvičování výpočtů.
1. nebo 2. ročník
Písemná práce ověřující praktické zvládnutí výpočtů využívajících znalosti Faradayových zákonů a výpočtů z oblasti akumulátorů (zadání konkrétních příkladů), zvládnutí teoretických znalostí o vedení proudu v kapalinách, elektrolýze a elektrochemických zdrojích proudu (zadání teoretických otázek).
Prospěl na výborný:
Žák získá minimálně 85 % správných odpovědí (správných řešení) v písemné práci.
Prospěl na chvalitebný:
Žák získá minimálně 70 % správných odpovědí (správných řešení) v písemné práci.
Prospěl na dobrý:
Žák získá minimálně 55 % správných odpovědí (správných řešení) v písemné práci.
Prospěl na dostatečný:
Žák získá minimálně 40 % správných odpovědí (správných řešení) v písemné práci.
Neprospěl:
Žák získá méně než 40 % správných odpovědí (správných řešení)v písemné práci.
VOŽENÍLEK, Ladislav a Miloš ŘEŠÁTKO. Základy elektrotechniky I: pro 1. ročník elektrotechnických učebních a studijních oborů středních odborných učilišť. Druhé, nezměněné. Praha: SNTL, 1986. ISBN 04-508-86.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Vavřiňák. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.