VSTUPNÍ ČÁST
Název modulu
Hybridní vozidla
Kód modulu
39-m-4/AB10
Typ vzdělávání
Odborné vzdělávání
Typ modulu
odborný teoretický
Využitelnost vzdělávacího modulu
Kategorie dosaženého vzdělání
L0 (EQF úroveň 4)
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
39 - Speciální a interdisciplinární obory
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
41 - Zemědělství a lesnictví
Komplexní úloha
Hybridní vozidla
Obory vzdělání - poznámky
39-41-L/01 Autotronik
Délka modulu (počet hodin)
12
Poznámka k délce modulu
Platnost modulu od
30. 04. 2020
Platnost modulu do
Vstupní předpoklady
Absolvování modulů:
- Montáže a demontáže
- Motorová vozidla
JÁDRO MODULU
Charakteristika modulu
Modul se zabývá historií, konstrukcí, diagnostikou a opravami vozidel s hybridními pohony.
Očekávané výsledky učení
- Žák získá teoretické znalosti z konstrukce hybridních vozidel.
- Rozpozná specifika konstrukce hybridních vozidel a jejich pohonných jednotek.
- Bude seznámen se základy bezpečnosti práce při opravách vozidel s hybridními pohony.
Obsah vzdělávání (rozpis učiva)
- Historie a vývoj vozidel s hybridními pohony
- Rozdělení hybridních vozidel
- Konstrukce jednotlivých vývojových směrů
- Zásady bezpečnosti práce při opravách hybridních vozidel
- Diagnostika a opravy
Učební činnosti žáků a strategie výuky
- Frontální a skupinová výuka - teoretická část (historie a vývoj vozidel s hybridními pohony, rozdělení hybridních vozidel, konstrukce hybridních vozidel)
- Samostudium z různých zdrojů (konstrukce hybridních vozidel, zásady bezpečnosti práce při opravách)
- Zpracování modulového úkolu o vybraném vozidle (rozdělení jednotlivých druhů hybridních vozidel žákům, popř. skupinkám ve třídě; zpracování modulového úkolu; vlastní prezentace a ukázka zpracovaného úkolu)
Zařazení do učebního plánu, ročník
3.ročník (popř. 4.ročník)
VÝSTUPNÍ ČÁST
Způsob ověřování dosažených výsledků
Průběžné ústní a písemné testování teoretických znalostí - v průběhu částí: historie a vývoj vozidel s hybridními pohony, rozdělení hybridních vozidel, konstrukce hybridních vozidel a zásady bezpečnosti práce při opravách
Závěrečné hodnocení kvalitativní - modulový úkol o vybraném vozidle, úroveň zpracování a vlastní prezentace úkolu
Kritéria hodnocení
- Výborný - ovládá výborně látku, ovládá detaily problematiky, chápe souvislosti mezi jednotlivými jevy a dokáže je vysvětlit.
- Chvalitebný - ovládá dobře látku, ovládá s chybami detaily problematiky, chápe podstatné souvislosti mezi jevy a dokáže je vysvětlit.
- Dobrý - ovládá látku, ovládá některé detaily problematiky, byť s možnými chybami, chápe souvislosti mezi jednotlivými jevy, ale nedokáže je vysvětlit.
- Dostatečný - látku příliš neovládá, dopouští se chyb, byť ne zásadního charakteru. Chápe podstatu problému, není si však vědom souvislostí a detailů.
- Nedostatečný - látku neovládá
Kritéria hodnocení modulu:
- celková absence v modulu do 20%
- závěrečný modulový úkol, který zahrnuje všechny odborné obsahy z očekávaných výsledků učení
Kritéria hodnocení s ohledem na očekávané výsledky učení:
- Žák získá teoretické znalosti z konstrukce hybridních vozidel - bude ověřováno ústně a písemně (splnit test minimálně na 50%)
- Rozpozná specifika konstrukce hybridních vozidel a jejich pohonných jednotek - bude ověřování ústně a písemně (splnit test minimálně na 50%)
- Bude seznámen se základy bezpečnosti práce při opravách vozidel s hybridními pohony - bude ověřováno písemně (splnit test minimálně na 50%)
Doporučená literatura
- GSCHEIDLE A KOL. Příručka pro automechanika. 1. vydání. Praha: Sobotáles, 2001. ISBN 80 -85920 – 76 – X
- https://www.auto.cz/hybridni-pohony-aneb-neni-hybrid-jako-hybrid-cim-se-lisi-plug-in-hybrid-od-mild-hybridu-a-full-hybridu-123123
- https://cs.wikipedia.org/wiki/Hybridn%C3%AD_pohon
- http://www.hybrid.cz/tagy/hybridy
Poznámky
- doporučení použít při výuce badatelské metody a metodu převrácené třídy
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Karel Beran. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.