Kola a pneumatiky
23-m-3/AB09
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
H (EQF úroveň 3)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
39 - Speciální a interdisciplinární obory
41 - Zemědělství a lesnictví
Mechanik komplexního pneuservisu (kód: 23-091-H)
Mechanik pneuservisu nákladních vozidel a autobusů (kód: 23-088-H)
Mechanik pneuservisu osobních motorových vozidel (kód: 23-087-H)
Mechanik pneuservisu jednostopých vozidel (kód: 23-089-H)
32
30. 04. 2020
Absolvování modulů:
Modul se zabývá teorií konstrukce kol, pneumatik a systémů kontroly nahuštění, motorových vozidel, v praktické části pak kontrolou, diagnostikou závad a opravami kol, pneumatik a systému kontroly huštění.
Cílem je získání teoretických znalostí a praktických dovedností potřebných pro kontrolu a opravy kol a pneumatik pro jednostopé, osobní, nákladní a speciální vozidla.
Po absolvování modulu by žák měl být schopen kontrolovat kola a pneumatiky, provádět jejich opravy, výměny, vyvažování, konfigurovat systémy pro kontrolu nahuštění.
Bude připraven vykonávat práce v pneuservisu motorových vozidel.
Žák získá teoretické znalosti o kolech a pneumatikách motorových vozidel. Praktické dovednosti kontroly, oprav a výměny kol a pneumatik jednostopých, osobních a nákladních motorových vozidel a speciálních motorových vozidel, včetně diagnostiky a obsluhy systémů kontroly tlaku v pneumatikách.
Kola motorových vozidel (disky a pneumatiky)
Disky kol motorových vozidel (jednostopé, osobní, nákladní a speciální)
Konstrukce, materiály, značení
- Kontrola
- Opravy
Pneumatiky motorových vozidel (jednostopých, osobních, nákladních a speciálních)
Konstrukce
- Značení
- Kontrola
- Opravy
Výměna pneumatik
- Pracovní postupy
Vyvažování kol
- Pracovní postupy
Systémy kontroly tlaku v pneumatikách a nastavení tlaku v pneumatikách
- Konstrukční řešení
- Diagnostika systémů
- Pracovní postupy
Specifika montáží kol ocelových a z hliníkových slitin na nápravu (vymezovací kroužky, matice, šrouby kol, apod.)
Frontální výuka - teoretická část
Skupinová a individuální výuka při výuce praktických dovedností
2.ročník
Ústní a písemné testování teoretických znalostí
Praktické přezkušování
Hodnocení kvantitativní a slovní
Teoretická část:
Výborný - ovládá výborně látku, zná detaily problematiky, chápe souvislosti mezi jednotlivými jevy a dokáže je vysvětlit.
Chvalitebný - ovládá dobře látku, zná s chybami detaily problematiky, chápe podstatné souvislosti mezi jevy a dokáže je vysvětlit.
Dobrý - ovládá látku, zná některé detaily problematiky, byť s možnými chybami, chápe souvislosti mezi jednotlivými jevy, ale nedokáže je vysvětlit.
Dostatečný - látku příliš neovládá, dopouští se chyb, byť ne zásadního charakteru. Chápe podstatu problému, není si však vědom souvislostí a detailů.
Nedostatečný - látku neovládá
Praktická část:
Výborný - umí diagnostikovat i složitější závady a zná a umí použít nejvhodnější a nejekonomičtější způsob opravy, je schopen samostatné práce, odvedenou práci dokáže zkontrolovat a zhodnotit.
Chvalitebný - ovládá dobře problematiku diagnostiky a oprav, zná s chybami detaily problematiky, chápe podstatné souvislosti mezi jevy a dokáže je vysvětlit, je schopen pracovat samostatně s dozorem pedagoga.
Dobrý - ovládá látku, zná některé detaily problematiky, byť s možnými chybami, při diagnostice závad se dopouští chyb, je schopen práce pod dozorem pedagoga v jednodušších případech pracuje samostatně.
Dostatečný - látku příliš neovládá, dopouští se chyb. Chápe podstatu diagnostiky a oprav, není si však vědom souvislostí a detailů. Pracuje správně pouze pod dozorem pedagoga.
Nedostatečný - látku neovládá, není schopen práce ani pod dohledem.
Příručka pro automechanika-Rolf GSCHEIDLE a kol.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Karel Beran. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.