Writing (M)
CJ-m-4/AL93
Všeobecné vzdělávání
všeobecně vzdělávací
M (EQF úroveň 4)
CJ - Cizí jazyky
64
30. 04. 2020
Vstupním předpokladem je osvojení odpovídajících očekávaných výstupů RVP ZV v oblasti písemného projevu a slovní zásoby.
Vzdělávací modul spadá do obsahových okruhů Tematické okruhy, komunikační situace a jazykové funkce.
V průběhu modulu si žáci zopakují, doplní a upevní dovednosti odvozené od znalostí anglického pravopisu, tvarosloví, slovotvorby a skladby v psaném projevu. Modul je orientován na praktické využití anglického jazyka v písemném projevu. Žáci se naučí písemně komunikovat pomocí všech základních typů slohových útvarů a typů textů (dopis, e-mail, vypravování, popis, stížnost, návod, pozvánka, oznámení, článek, motivační dopis, vzkaz).
Žák
a) uplatňuje v písemném projevu správnou grafickou podobu jazyka, dodržuje základní pravopisné normy
b) zformuluje jednoduchý formální či neformální dopis
c) dokáže napsat elektronicky stížnost a motivační dopis
d) uplatní znalosti jazyka při napsání vzkazu a blahopřání
e) odstraní pravopisné chyby pomocí elektronického slovníku či automatických oprav na počítači
f) využívá internet při písemné komunikaci
Obsahem vzdělávacího modulu je tvorba písemných dokumentů v anglickém jazyce, ať už v elektronické či písemné podobě na daná témata či odborné texty. Pozornost je věnována užití vhodných strategií. Žák umí postihnout logickou strukturu jazykově i věcně psaného textu, pochopí téma a formuluje hlavní myšlenku daného textu a sdělí požadované informace.
a) uplatňuje v písemném projevu správnou grafickou podobu jazyka, dodržuje základní pravopisné normy
hodnoceno v písemném projevu v hodnocení pod body 2 a 3
b) zformuluje formální či neformální dopis
hodnoceno v písemném projevu v hodnocení pod bodem 1
c) dokáže napsat elektronicky stížnost, motivační dopis, popis, vypravování, návod i pozvánku
hodnoceno v písemném projevu v hodnocení pod bodem 1
d) uplatní znalosti jazyka při napsání vzkazu, článku, oznámení, e-mailu
hodnoceno v písemném projevu v hodnocení pod bodem 4
e) odstraní pravopisné chyby pomocí elektronického slovníku či automatických oprav na počítači
hodnoceno v písemném projevu v hodnocení pod body 1–4
f) využívá internet při písemné komunikaci
hodnoceno v písemném projevu v hodnocení pod body 1–4
Výsledky učení jsou ověřovány napsáním zadaného slohového útvaru.
V písemném projevu se hodnotí:
Každá část je hodnocena 3 body, přičemž nesmí být za danou část hodnota 0, v takovém případě by žák daný úkol nesplnil.
Průběžné hodnocení výsledků učení a) a c) je realizováno na základě souboru úloh / pracovních listů. Stanovená mezní hranice úspěšnosti a výše bodové škály je v kompetenci vyučujícího. Podle úrovně obtížnosti textů a v návaznosti na tuto úroveň zvyšující se náročnost souboru úloh (pracovních listů) lze sledovat pokrok každého žáka.
Při závěrečném hodnocení dosažených výsledků učení souhrnným testem jsou doporučená kritéria nastavena následovně: Body budou přepočítány na známku následovně:
Mezní úroveň úspěšnosti je stanovena na 44 %.
Převodník dosažené úspěšnosti na známku
učebnice a další výukové materiály dle potřeb
Maturita Solutions Pre-intermediate, New Headway Pre- intermediate
Doporučuji vhodný výběr textů vzhledem k danému oboru a ročníku vzdělávání.
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Janurová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.