Tématická a příležitostní floristika
41-m-3/AB08
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
E (tříleté, EQF úroveň 3)
H (EQF úroveň 3)
41 - Zemědělství a lesnictví
Adventní věnec
Florista (kód: 41-008-H)
29. 11. 2016
41-52-E/01 Zahradnické práce
41-52-H/01 Zahradník
28
30. 04. 2020
Tento kvalifikační modul navazuje na znalosti získané v modulu Základy floristiky a má za úkol tyto poznatky rozšířit o část vazačských a aranžérských prací a získané teoretické vědomosti aplikovat do praxe.
Cílem modulu je získání teoretických znalostí a následně praktických dovedností při vytváření tematických a příležitostných vazeb a aranžmá.
Součástí modulu je praktický nácvik jednotlivých typů vazeb a aranžmá formou praktických cvičení ve vazačské dílně zařazených do teoretického vyučování nebo formou odborného výcviku. Důraz při praktického vyučování je kladen na uplatňování estetických principů a zákonů a hospodárnému využívání zpracovávaného materiálu.
Žáci získají teoretické znalosti a praktické dovednosti pro vytváření tematických a příležitostných vazeb a aranžmá.
Žáci budou připraveni pro složení zkoušky z profesní kvalifikace 41-008-H Florista (kvalifikační úroveň 3) nebo 41-032-E Vazačské práce (kvalifikační úroveň 2).
Očekávané výsledky učení vycházejí z kompetencí definovaných v profesní kvalifikaci Florista (kód: 41-008-H).
41-008-H Florista
obsahový okruh Sadovnictví, venkovní květinářství a vazačství
učivo Vazačské a aranžérské činnosti
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně demonstrační:
Metody praktické:
Učební činnosti žáků:
Žáci v rámci teoretické výuky:
Žáci v rámci praktické výuky:
- zhotovují tělo vázaného věnce,
- zhotovují vánoční svícen,
- zhotovit vypichovanou smuteční kytici,
- zhotovit dárkovou volně vázanou kytici,
- zhotovit aranžmá do vázy,
- zhotovit aranžmá do misky,
- zhotovit aranžmá ze sušených rostlin,
- zhotovit aranžmá z živých rostlin.
Výuka probíhá ve vyučovacích předmětech Vazačství a Odborný výcvik. Doporučuje se zařadit výuku do 2.ročníku studia.
Ověřování probíhá ústně a písemně v rámci teoretické výuky ve vyučovacím předmětu Vazačství. Hodnoceno je používání odborné terminologie, odborná správnost odpovědí, důraz je kladen na porozumění učivu.
V rámci výuky odborného výcviku jsou ověřovány praktické dovednosti formou praktického předvedení zadaného úkolu žákem. Důraz je kladen na odbornou správnost, samostatnost, schopnost aplikovat poznatky do praxe a hospodárné využívání zpracovávaného materiálu.
Kritéria hodnocení vycházejí z hodnoticího standardu profesní kvalifikace 41-008-H Florista.
Kritéria hodnocení využitelná pro hodnocení v rámci teoretické výuky:
Kritéria hodnocení pro ověřování v rámci praktické výuky:
Žák splnil v případě minimální 50% úspěšnosti.
kolektiv autorů: Floristika. Praha, Profi Press s.r.o., 2011, s.406. ISBN 978-80-86726-43-4
Doporučené rozvržení hodin:
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeňka Davidová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.