Plynová zařízení
36-m-3/AL67
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
39 - Speciální a interdisciplinární obory
36-52-H/01 Instalatér
36-52-H/02 Mechanik plynových zařízení
39-41-L/02 Mechanik instalatérských a elektrotechnických zařízení
48
30. 04. 2020
Navazuje na modul Základy plynárenství.
Žáci se seznámí s jednotlivými druhy plynových spotřebičů z hlediska rozdělení, použití a umístění.
Seznámí se s jejich zabezpečením a umístěním.
Žáci poznají základní kritéria rozdělení spotřebičů, druhů hořáků a kotelen.
Tento modul navazuje i na praktickou část, ve které se žáci seznámí s materiálem a způsoby napojení jednotlivých spotřebičů.
Očekávané výsledky učení vycházejí z RVP.
Žák:
Obsahově je modul vytvořen pro základní orientaci v plynových spotřebičích, druzích hořáků, způsobu a druhu měření plynu.
Modul rovněž obsahuje možnosti odvodu kouřových plynů, postupy při záměně druhu nebo tlaku plynu, včetně postupu při zřizování plynových odběrných zařízení
Realizuje učitel
Výklad s praktickými ukázkami, případně učebními pomůckami. Vhodné je i doplnění výkladu digitální technikou, problémovými úlohami, odbornou diskuzí s žáky.
Realizuje žák
Modul se doporučuje vyučovat ve 2. a 3. ročníku, v předmětu Plynárenství, případně v Odborném výcviku.
Ústní zkoušení – náhodně vylosované nebo vyučujícím zadané 3 otázky (jedna otázka odpovídá jednomu výsledku učení). Žák zodpoví všechny zadané otázky a případné doplňující otázky vyučujícího.
nebo
Písemná zkouška – průřezový test ze všech výsledků učení.
Pro ústní zkoušku:
každá otázka je hodnocena 5 body (celkem 15 bodů za zkoušku). Hodnotí se úplnost a věcná správnost odpovědi. Počet získaných bodů určí zkoušející na základě standardní klasifikační stupnice školy. Ke splnění ústní zkoušky musí žák získat alespoň 45 % bodů (tj. 7 bodů).
Pro písemnou zkoušku:
Každá otázka je hodnocena adekvátním počtem bodů. Hodnotí se úplnost a věcná správnost odpovědi. Ke splnění písemné zkoušky musí žák získat alespoň 45 % celkového bodového ohodnocení.
NOVÁK, Rudolf. Instalace plynovodů pro učební obor instalatér. Vyd. 5., přeprac. Praha: Sobotáles, 2002. ISBN 80-85920-89-1.
NESTLE, Hans. Příručka zdravotně technických instalací. Praha: Europa-Sobotáles, 2003. ISBN 80-86706-02-8.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Karel Kovářík. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.