Broušení
82-m-3/AB05
Odborné vzdělávání
odborný praktický
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
82 - Umění a užité umění
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
41 - Zemědělství a lesnictví
Klepadlo
Klika
Kozlík do krbu
Krbové nářadí
Lustr
Mřížka
Domovní zvonek
Květinový stolek
Renesanční svícen
Závěs na dveře
Zrcadlo
Kovaná židle
Stojanový věšák
Vývěsní štít
Věšák na zeď
Kovaná růže
Korouhvička
Kovář ruční (kód: 21-016-H)
Kovář strojní (kód: 21-015-H)
Opravář strojů a zařízení (kód: 23-001-H)
Stavební zámečník (kód: 36-059-H)
Umělecký kovář (kód: 82-003-H)
Umělecký zámečník (kód: 82-004-H)
Zemědělský kovář (kód: 41-030-H)
05. 09. 2018
82-51-H/01 Umělecký kovář a zámečník, pasíř
82-51-L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
41-56-H/01 Lesní mechanizátor
41-45-M/01 Mechanizace a služby
41-56-H/02 Opravář lesnických strojů
41-55-H/01 Opravář zemědělských strojů
41-54-H/01 Podkovář a zemědělský kovář
23-55-H/02 Karosář
23-55-H/01 Klempíř
23-57-H/01 Kovář
23-68-H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
23-51-H/01 Strojní mechanik
20
30. 04. 2020
Žák vhodně používá postupy ručního zpracování kovů, ovládá správný postoj při práci s uplatňováním zásad BOZP při ručním zpracování kovů.
Cílem modulu je získání vědomostí a dovedností při nácviku, užití a osvojování si technologického postupu zpracování kovů – BROUŠENÍ. Osvojí si základní technologický postup broušení.
Naučí se postup broušení včetně správné volby pomůcek, přípravků a nástrojů. Osvojí si rizika při broušení a ochranu zdraví.
Získání těchto znalostí a dovedností žákovi rozšíří možnosti tvarovat materiál dle daných požadavků a svých představ.
Očekávané výsledky učení vycházejí z profesní kvalifikace Umělecký kovář (kód: 82-003-H), Umělecký zámečník (kód: 82-004-H)
Žák:
82-003-H Umělecký kovář:
82-004-H Umělecký zámečník:
Učební činnosti žáků:
Podle výkresu žáci brousí materiál a tvoří:
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorné demonstrace:
Metody praktické:
Doporučuje se vyučovat ve třetím ročníku.
Praktické zkoušení
Kritéria hodnocení vycházejí z hodnocení standardu profesní kvalifikace.
Hodnocení:
Prospěl – žák splnil kritéria kvality s hodnocením minimálně dostatečný.
Neprospěl – žák je hodnocen nedostatečný – nesplnil v dostatečné kvalitě a parametrech zadaný úkol.
Pro splnění modulu jej musí žák absolvovat s maximální absencí do 20 %.
Bohumil Dobrovolný: Broušení. SNTL, Praha 1960.
Jaroslav Řasa, Vladimír Gabriel: Strojírenská technologie 3 – 1. díl. Scientia, Praha 2005. ISBN 80-7183-337-1.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Vítek. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.