Robotizace strojírenské výroby
23-m-3/AL59
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
23-44-L/01 Mechanik strojů a zařízení
23-45-L/01 Mechanik seřizovač
23-51-H/01 Strojní mechanik
23-56-H/01 Obráběč kovů
23-52-H/01 Nástrojař
8
30. 04. 2020
Absolvování 1.ročníku uvedených oborů.
Základní znalosti z automatizace strojírenských výrob – mechanizace a automatizace.
Základní znalosti v oblasti technologických postupů strojírenských výrob – znaky, druhy, operace výrobní i pomocné, kontrola po výrobě.
Cílem modulu je získání znalostí využití prostředků pro automatizaci strojírenské výroby v oblasti manipulace s vyráběnými strojírenskými výrobky, jak s nebo bez vyloučení lidské práce.
Žák:
Robotizace strojírenské výroby
1. Definice robota a manipulátoru
2. Druhy robotů podle oblasti použití:
3. Popis základní konstrukce průmyslového robota:
4. Druhy průmyslových robotů a manipulátorů (PRaM) podle prováděné činnosti:
5. Druhy průmyslových robotů a manipulátorů (PRaM) podle vývojového stupně automatizace:
6. Druhy průmyslových robotů a manipulátorů (PRaM) s ohledem na konstrukční parametry, podle:
1. Teoretická část:
Výklad, prezentace na téma:
Druhy obráběcích strojů z pohledu automatizace výroby a jejich předvedení obrazem či DVD.
2. Praktická část
Exkurze, odborná praxe
Návštěva sociálních partnerů z oblasti výroby součástí obráběním, kteří jsou v regionu školy a používají ve výrobě součástí obráběním PRaM různých typů a vývojových stupňů.
2. ročníku
1. Teoretická část:
2. Praktická část:
1. Teoretická část:
Písemné přezkoušení
Maximálně 100 bodů na úspěšné absolvování modulu 55 bodů
2. Praktická část:
Maximálně 100 bodů na úspěšné absolvování modulu 55 bodů
ŘASA, Jaroslav. POKORNÝ, Přemysl. GABRIEL, Vladimír. Strojírenská technologie 3 – 2. díl. 2. vyd. Praha: Scientia, 2005, 221 s. ISBN 80-718-3336-3.
Doporučené rozvržení hodin: celkem 8
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Helena Jagošová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.