Elektronické prvky
26-m-4/AL01
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
L0 (EQF úroveň 4)
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
26-41-L/01 Mechanik elektrotechnik
24
30. 04. 2020
Základní znalosti z předmětu Základy techniky – elektrotechnika, fyzika.
Žák v tomto modulu získá základní přehled o elektronických součástkách, pasivních a aktivních prvcích elektronických obvodů. Naučí se používat součástky při sestavování obvodů, řešit základní výpočty elektronických obvodů početně i graficky.
Odborné kompetence dle RVP:
Žák:
2. ročník
Ústní zkoušení – prověření oborných znalostí se zpětnou vazbou
Písemné zkoušení – průběžné po ukončení obsahového okruhu, bodově hodnoceno
Závěrečná modulová písemná práce – min. 40 % z 8-10 otázek obsahových okruhů:
Ústní zkoušení – prověření oborných znalostí z oblasti elektrotechnických prvků se zpětnou vazbou (váha hodnocení 5)
Písemné zkoušení – bodové hodnocení (splněno – více než 40 %, váha hodnocení 6)
Závěrečná modulová písemná práce – max 100 %, min 40 % (váha hodnocení 10)
Hodnocení - při hodnocení se počítají všechny části - ústní a písemné zkoušení, seminární práce a závěrečný modulový test. Celková známka se pak stanoví váženým aritmetickým průměrem hodnocení jednotlivých částí. V případě nerozhodné známky se přihlédne k celkovému přístupu žáka. Návrh hodnocení vychází z předpokladu bodového hodnocení 1-100 (body, %), přičemž 100 je maximum v hodnocení.
Klasifikace převodem z bodového nebo percentuálního hodnocení:
1 90-100 %
V ústním zkoušení žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti uceleně, přesně a v souvislostech ostatních předmětů oboru; hodnocení testů – minimálně 90 % správných odpovědí.
2 80-89 %
V ústním zkoušení má žák v ucelenosti a úplnosti osvojení poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí nepodstatné mezery; hodnocení testů – minimálně 80 % správných odpovědí.
3 66-79 %
V ústním zkoušení má žák ucelené znalosti a úplnosti osvojení poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí nepodstatné mezery; hodnocení testů – minimálně 66 % správných odpovědí.
4 41-65 %
V ústním zkoušení žák má v ucelenosti a úplnosti osvojení poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí závažné mezery; hodnocení testů – minimálně 41 % správných odpovědí.
5 0-40 %
V ústním zkoušení si žák požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti neosvojil uceleně, přesně a úplně a má v nich závažné a značné mezery; hodnocení testů – maximálně 40 % správných odpovědí.
TKOTZ, K. a kol.: Příručka pro elektrotechnika. Praha: EUROPA-SOBOTÁLES, 2002. ISBN 80-86706-00-1.
BASTIAN, P. a kol.: Praktická elektrotechnika, Europa-Sobotáles cz. s.r.o., Praha, 2006. ISBN: 80-86706-15-X.
HÄBERLE, G. a kol.: Elektrotechnické tabulky pro školu i praxi, Europa-Sobotáles cz. s.r.o., Praha, 2006. ISBN 978-80-86706-16-0.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Miloň Jedlička, Zdeněk Kašpar. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.