Elektrotechnická schémata
26-m-4/AK99
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
L0 (EQF úroveň 4)
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
26-41-L/01 Mechanik elektrotechnik
24
30. 04. 2020
Tvorba schémat na PC je základní činností žáka elektrotechnického oboru při sestavování technické dokumentace. Cílem je pochopit podstatu práce se schématickým editorem návrhového systému, kvalitně generovat výstupy a dokumenty začleněné do technické dokumentace, demonstrovat žákům využití schématického editoru v dalších odborných předmětech - elektronika a elektrotechnická měření a zdůraznit možný přechod na jiné návrhové systémy používané v praxi a práci s katalogem elektronických součástek. V průběhu modulu zdůrazňovat základní vlastnosti konstruktéra elektronických obvodů a jeho začlenění do týmu - vize zařízení, tvůrčí a komplexní přístup elektronika.
Odborné kompetence dle RVP:
Žák:
Teoretická část:
Praktická část:
2. ročník
Samostatná práce ve výuce – prověření oborných znalostí práce s editorem
Vypracování seminárních prací - průběžné po ukončení odborného bloku, bodově hodnoceno
Závěrečná modulová písemná práce – min. 40 % z 8-10 otázek obsahových okruhů:
Samostná práce ve výuce – prověření oborných znalostí práce s editorem (váha hodnocení 4)
Hodnocená seminární práce – odevzdána a obsahově správná – více než 40 % (váha hodnocení 6)
Závěrečná modulová písemná práce – max 100 %, min 40 %
Hodnocení - při hodnocení se počítají všechny části - samostatná práce v hodině, seminární práce a závěrečný modulový test. Celková známka se pak stanoví váženým aritmetickým průměrem hodnocení jednotlivých částí. V případě nerozhodné známky se přihlédne k celkovému přístupu žáka. Návrh hodnocení vychází z předpokladu bodového hodnocení 1-100 (body, %), přičemž 100 je maximum v hodnocení.
Klasifikace převodem z bodového nebo percentuálního hodnocení:
1 90-100 %
V ústním zkoušení žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti uceleně, přesně a v souvislostech ostatních předmětů oboru; seminární práce odevzdaná včas bez chyb; hodnocení testu – minimálně 90 % správných odpovědí.
2 80-89 %
V ústním zkoušení má žák v ucelenosti a úplnosti osvojení poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí nepodstatné mezery; seminární práce odevzdaná včas s drobnými chybami, které žák po upozornění opraví; hodnocení testu – minimálně 80 % správných odpovědí.
3 66-79 %
V ústním zkoušení má žák ucelené znalosti a úplnosti osvojení poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí nepodstatné mezery; podstatnější nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat; seminární práce odevzdaná včas s chybami, které žák po upozornění opraví; hodnocení testu – minimálně 66 % správných odpovědí.
4 41-65 %
V ústním zkoušení žák má v ucelenosti a úplnosti osvojení poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí závažné mezery; seminární práce odevzdaná včas s chybami, které žák po upozornění neopraví; hodnocení testu – minimálně 41 % správných odpovědí.
5 0-40 %
V ústním zkoušení si žák požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti neosvojil uceleně, přesně a úplně a má v nich závažné a značné mezery; seminární práce neodevzdaná včas nebo se závažnými chybami, které žák po upozornění neopraví; hodnocení testu – maximálně 40 % správných odpovědí.
BERKA, Š.: Elektrotechnická schémata a zapojení 1. 1. vydání, Praha: BEN- technická literatura, 2008. 200s. ISBN 978-80-7300-029-9.
BERKA, Š.: Elektrotechnická schémata a zapojení 2. 1. vydání, Praha: BEN- technická literatura, 2010. 240s. ISBN 978-80-7300-254-1.
KLETEČKA, J.; FOŘT, P.: Technické kreslení. Computer Press ISBN 80-7226-542-3.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Miloň Jedlička, Zdeněk Kašpar. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.