Základy elektroniky - pasívní elektronické prvky
26-m-4/AK79
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
L0 (EQF úroveň 4)
H (EQF úroveň 3)
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
26-41-L/01 Mechanik elektronik - digitální technika
28
30. 04. 2020
Znalost fyziky v rozsahu učiva I.ročníku.
Cílem modulu je získání orientace v oblasti základních pasivních elektronických prvků, jejich skladbě, funkci a diagnostikování.
Odborné kompetence dle RVP:
Žák:
2. ročník
Ústní zkoušení – prověření oborných znalostí se zpětnou vazbou (váha hodnocení 5)
Písemné zkoušení – průběžné po ukončení obsahového okruhu, bodově hodnoceno (splněno – více než 40 %, váha hodnocení 6)
Seminární práce - návrh a sestavení základního obvodu s pasivními součástkami včetně jejich parametrů. (váha hodnocení 4)
Závěrečná modulová písemná práce – min. 40 % (váha hodnocení 10) z 8 - 10 otázek obsahových okruhů:
Hodnocení - při hodnocení se počítají všechny části - ústní a písemné zkoušení, seminární práce a závěrečný modulový test. Celková známka se pak stanoví váženým aritmetickým průměrem hodnocení jednotlivých částí. V případě nerozhodné známky se přihlédne k celkovému přístupu žáka. Návrh hodnocení vychází z předpokladu bodového hodnocení 1-100 (body, %), přičemž 100 je maximum v hodnocení.
Klasifikace převodem z bodového nebo percentuálního hodnocení:
1 ..... 90-100 %
V ústním zkoušení žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti uceleně, přesně a v souvislostech ostatních předmětů oboru; seminární práce odevzdaná včas bez chyb; hodnocení testů – minimálně 90 % správných odpovědí.
2 80-89 %
V ústním zkoušení má žák v ucelenosti a úplnosti osvojení poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí nepodstatné mezery; seminární práce odevzdaná včas s drobnými chybami, které žák po upozornění opraví; hodnocení testů – minimálně 80 % správných odpovědí.
3 66- 89 %
V ústním zkoušení má žák ucelené znalosti a úplnosti osvojení poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí nepodstatné mezery; podstatnější nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat; seminární práce odevzdaná včas s chybami, které žák po upozornění opraví; hodnocení testů – minimálně 66 % správných odpovědí.
4 41-65 %
V ústním zkoušení žák má v ucelenosti a úplnosti osvojení poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí závažné mezery; seminární práce odevzdaná včas s chybami, které žák po upozornění neopraví; hodnocení testů – minimálně 41 % správných odpovědí.
5 0-40 %
V ústním zkoušení si žák požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti neosvojil uceleně, přesně a úplně a má v nich závažné a značné mezery; seminární práce neodevzdaná včas nebo se závažnými chybami, které žák po upozornění neopraví; hodnocení testů – maximálně 40 % správných odpovědí.
H. HABERLE A KOLEKTIV: Průmyslová elektronika a informační technologie. Praha: Europa-Sobotáles, 2003. 720 s. ISBN 80-86706-04-4.
M. BEZDĚK: Elektronika I. Koop, 2003. ISBN 80-7232-171-4.
K. TKOTZ A KOLEKTIV: Příručka pro elektrotechnika Praha: Europa-Sobotáles, 2002. 561 s. ISBN 80-86706-00-1.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Miloň Jedlička, Zdeněk Kašpar. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.