Tvorba dynamických www stránek s využitím PHP
18-m-4/AK46
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
Praktická úloha v jazyce PHP
18-20-M/01 Informační technologie
32
30. 04. 2020
Znalost základů jazyka HTML a CSS; základní znalost síťových protokolů HTTP a FTP.
PHP je programovací jazyk určený především pro programování serverových částí dynamických internetových stránek a webových aplikací. PHP je nejrozšířenějším skriptovacím jazykem pro web. Žáci se naučí psát skripty v PHP, tvořit interaktivní formuláře a základům práce s databázemi.
Žák:
RVP - kurikulární rámec pro oblast vzdělávání Programování a vývoj aplikací
Učivo: Tvorba statických a dynamických webových stránek
Výsledek vzdělávání:
Strategie výuky:
Metody výuky:
Výuka PHP by měla probíhat následně po výuce tvorby statických webových stránek (jazyk HTML a CSS). Doporučuje se vyučovat ve 3. nebo 4. ročníku.
Písemné, ústní a praktické zkoušení s použitím PC a PHP serveru. Hlavním způsobem ověřování dosažených znalostí je praktické zkoušení (řešení zadaných úkolů - tvorba kódu, který vede k určitému cíli). Ústní, resp. písemné zkoušení má spíše doplňkovou funkci ve specifických případech (např. při ověřování, zda žák řešil zadaný úkol samostatně; při detailním rozhodování mezi klasifikačními stupni nebo pro hodnocení žáků s individuálními potřebami - např. s pomalejším tempem práce).
Prospěl na výborný:
Předvede bezchybný samostatný postup tvorby dynamické webové stránky dle zadání. Výsledný kód je bez chyb a plně funkční. Tvůrčím způsobem reaguje na změnu zadání. Kód vytváří syntakticky správně, plynule, s jistotou a přehledně.
Prospěl na chvalitebný:
Mírné nedostatky v předvedeném samostatném postupu tvorby dynamické webové stránky dle zadání. Výsledný kód obsahuje drobné chyby, které se netýkají podstaty řešení zadaného úkolu. Dokáže reagovat na změnu zadání. Kód vytváří syntakticky správně, méně plynule, přesto přehledně.
Prospěl na dobrý:
Větší množství nedostatků v předvedeném postupu tvorby dynamické webové stránky dle zadání. Výsledný kód obsahuje větší množství méně závažných chyb, které je však schopen s pomocí učitele sám opravit. Při vytváření kódu je nejistý, má problémy se správnou syntaxí.
Prospěl na dostatečný:
Není schopen samostatatně vytvořit dynamickou webovou stránku dle zadání. Pro nalezení řešení úkolů je nutná pomoc učitele. Kód zaspisuje s podstatnými chybami, které dokáže opravit pouze opět s pomocí učitele. Pracuje-li samostatně, je výsledný kód z velké části nefunkční.
Neprospěl:
Není schopen samostatatně vytvořit dynamickou webovou stránku dle zadání. Úkoly řeší jen s významnou pomocí učitele. Chybuje v syntaxi jazyka, nezná důležité příkazy, má problémy s tvorbou i těch nejzákladnějších programových konstrukcí. Pracuje-li samostatně, je výsledný kód zcela nefunkční.
V případě nerozhodné známky, nebo nejasného výsledku praktického zkoušení se přihlédne k ústnímu a písemnému zkoušení. Každé kritérium má váhu 10% na výslednou známku.
Procházka, David: PHP6, Praha : Grada, 2012, ISBN: 978-80-247-3899-4
VRÁNA, Jakub. 1001 tipů a triků pro PHP. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2940-1.
SKLAR, David. PHP 7: praktický průvodce nejrozšířenějším skriptovacím jazykem pro web. Přeložil Jan POKORNÝ. Brno: Zoner Press, 2018. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 9788074133633.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Luboš Řičica. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.