Zakládání objektů zeleně
41-m-3/AK15
Odborné vzdělávání
(odborný) teoreticko–praktický
H (EQF úroveň 3)
41 - Zemědělství a lesnictví
41-52-H/01 Zahradník
41-52-E/01 Zahradnické práce
36
30. 04. 2020
Základní znalosti předmětu matematika – Pythagorova věta, základní geometrické tvary a jejich rýsování.
Cílem modulu je získání odborných teoretických znalostí a následně praktických dovedností při zakládání zeleně.
Žáci získají teoretické znalosti v oblasti právních norem při zakládání zeleně, odborné znalosti z postupů úpravy terénu (zemní práce, modelace terénu, zpevňování svahů, meliorace, rekultivace), základní znalosti zeměměřických prací (včetně měření délek a vytyčování v terénu), seznámí se s projektovou dokumentací a získají přehled o stavebním materiálu používaném v zahradní tvorbě.
Důraz při výuce modulu je kladen na odbornou přesnost a správnou aplikaci do praxe.
kritérium (výsledky vzdělávání dle RVP):
Žák:
Žák:
Žák:
obsahový okruh Sadovnictví, venkovní květinářství a vazačství
učivo Sadovnické a krajinářské činnosti
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně-demonstrační:
Metody praktické:
Učební činnosti žáků:
Žáci v rámci teoretické výuky:
Odborná teoretická výuka probíhá ve vyučovacím předmětu Krajinářství ve 2. a 3. ročníku.
Ověřování probíhá ústně a písemně v rámci teoretické výuky ve vyučovacím předmětu Krajinářství. Hodnoceno je používání odborné terminologie, odborná správnost odpovědí, důraz je kladen na porozumění učivu.
kritérium:
Žák:
hodnocení: výborně
Žák samostatně správně používá měřítka na sadovnických plánech. Žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe.
hodnocení: chvalitebně
Žák plně zvládá učivo, žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe. Dopouští se drobných chyb v intepretaci.
hodnocení: dobře
Žák se orientuje v problematice, reaguje na doplňovací otázky a s dopomocí vyučujícího pracuje s měřítkem na sadovnickém plánu.
hodnocení: dostatečně
Žák má obtíže se zvládnutím učiva, v problematice se orientuje se značnými obtížemi, nedokáže správně používat měřítko v sadovnickém plánu.
hodnocení: nedostatečně
Žák nezvládá učivo, chybí základní orientace v problematice, na doplňovací otázky odpovídá chybně nebo vůbec, nedokáže využít ani příkladů z praxe.
Žák:
hodnocení: výborně
Žák samostatně vyměřuje pozemek, vytyčuje části dle sadovnického plánu, správně používá měřítka na sadovnických plánech. Žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe.
hodnocení: chvalitebně
Žák samostatně vyměřuje pozemek, vytyčuje části dle sadovnického plánu, správně používá měřítka na sadovnických plánech. Dopouští se drobných chyb v intepretaci, svoji chybu dokáže za pomoci vyučujícího opravit. Žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe.
hodnocení: dobře
Žák se orientuje v problematice, reaguje na doplňovací otázky a s dopomocí vyučujícího vyměří pozemek a jeho části.
hodnocení: dostatečně
Žák má obtíže se zvládnutím učiva, v problematice se orientuje se značnými obtížemi, nedokáže správně vyměřit pozemek ani jeho části.
hodnocení: nedostatečně
Žák nezvládá učivo, chybí základní orientace v problematice, na doplňovací otázky odpovídá chybně nebo vůbec, ani za pomoci vyučujícího nedokáže vyměřit pozemek nebo jeho části.
Žák:
hodnocení: výborně
Žák samostatně provádí úpravy terénu pro založení zahradnické kompozice. Samostatně si nachystá potřebné nářadí. Žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe.
hodnocení: chvalitebně
Žák plně zvládá učivo, samostatně provádí úpravy terénu pro založení zahradnické kompozice. Samostatně si nachystá potřebné nářadí. Poznatky umí aplikovat do praxe. Dopouští se drobných chyb v intepretaci.
hodnocení: dobře
Žák se orientuje v problematice, reaguje na doplňovací otázky a za pomoci učitele provádí úpravy terénu pro založení zahradnické kompozice. S pomocí vyučujícího si nachystá potřebný materiál a nářadí.
hodnocení: dostatečně
Žák má obtíže se zvládnutím učiva, v problematice se orientuje se značnými obtížemi, za pomoci vyučujícího provádí jednotlivé operace při úpravě terénu. Nářadí si nachystá za pomoci vyučujícího.
hodnocení: nedostatečně
Žák nezvládá učivo, chybí základní orientace v problematice, zadanou práci nezvládá ani s dopomocí vyučujícího, nedokáže aplikovat poznatky do praxe.
Žák:
hodnocení: výborně
Žák samostatně správně charakterizuje jednotlivé druhy stavebního materiálu, samostatně uvede příklady jeho použití. Žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe.
hodnocení: chvalitebně
Žák plně zvládá učivo, žák učivu porozuměl, samostatně uvede příklady použití. Žák umí učivo aplikovat do praxe. Dopouští se drobných chyb v intepretaci.
hodnocení: dobře
Žák se orientuje v problematice, reaguje na doplňovací otázky a s dopomocí vyučujícího charakterizuje jednotlivé stavební materiály. Umí uvést příklady z praxe.
hodnocení: dostatečně
Žák má obtíže se zvládnutím učiva, v problematice se orientuje se značnými obtížemi, nedokáže správně odpovídat, uvede příklady z praxe.
hodnocení: nedostatečný
Žák nezvládá učivo, chybí základní orientace v problematice, na doplňovací otázky odpovídá chybně nebo vůbec, nedokáže využít ani příkladů z praxe.
kolektiv autorů: Tvorba zeleně, Sadovnictví – krajinářství. Mělník, VOŠZa a SZaŠ Mělník, 2011. 303 s. ISBN 978-80-904782-0-6 (VOŠZa a SZaŠ), ISBN 978-80-247-3605-1 (Grada).
Délka modulu (počet hodin) bude stejným dílem rozdělena mezi teoretickou a praktickou výuku.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeňka Davidová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.