Stavby, zařízení a MP v zahradnické výrobě
41-m-3/AK14
Odborné vzdělávání
odborný teoretický
H (EQF úroveň 3)
41 - Zemědělství a lesnictví
41-52-E/01 Zahradnické práce
41-52-H/01 Zahradník
32
30. 04. 2020
Není návaznost na žádný jiný předchozí modul.
Cílem modulu je získání teoretických znalostí o stavbách, zařízeních a mechanizačních prostředcích (MP) včetně nářadí používaných v zahradnické výrobě. Důraz musí být kladen na odbornost tématu, znalost a dodržování zásad BOZP a používání OOPP.
Teoretická výuka směřuje k získání znalostí o významu a použití staveb a zařízení v zahradnické výrobě (kryté plochy pro pěstování, sklady), dále pak k získání znalostí o MP a nářadí používaných v zahradnické výrobě.
Po ukončení modulu by se měl žák samostatně orientovat v druzích staveb a zařízení používaných pro pěstování, měl by umět správně využívat a ovládat základní systémy těchto krytých pěstebních ploch.
kritérium (výsledky vzdělávání dle RVP):
Žák:
Žák:
Žák:
Žák:
Obsahový okruh Základy zahradnické výroby
učivo Nářadí, stroje a zařízení
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody slovní:
Metody názorně-demonstrační:
Metody praktické:
Učební činnosti žáků:
Žáci v rámci teoretické výuky:
Žáci v rámci praktické výuky:
modul je vhodné zařadit do 1. nebo 2. ročníku studia
Pro teoretické ověření výsledků vzdělávání bude k dispozici standardní učebna, vhodné je vybavení PC a dataprojektorem.
Ověřování výsledků vzdělávání lze uskutečnit formou písemných testů, ústním ověřováním znalostí, samostatné práce žáků – projekt, referát, praktické činnosti.
Hodnoceno je používání odborné terminologie, odborná správnost odpovědí, důraz je kladen na porozumění učivu a jeho aplikace do praktických činností.
Při hodnocení bude kladen důraz:
kritérium:
kritérium (výsledky vzdělávání dle RVP):
Žák:
hodnocení: výborně
Žák samostatně popíše jednotlivé zahradní stavby a zařízení, popíše jednotlivé systémy v zasklených plochách a vysvětlí jejich funkci. Žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe.
hodnocení: chvalitebně
Žák plně zvládá učivo, popíše jednotlivé zahradní stavby a zařízení, popíše jednotlivé systémy v zasklených plochách a vysvětlí jejich funkci. Žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe. Dopouští se drobných chyb v intepretaci.
hodnocení: dobře
Žák se orientuje v problematice, reaguje na doplňovací otázky a za pomoci vyučujícího popíše jednotlivé zahradní stavby a zařízení, popíše jednotlivé systémy v zasklených plochách a vysvětlí jejich funkci.
hodnocení: dostatečně
Žák má obtíže se zvládnutím učiva, v problematice se orientuje se značnými obtížemi, nedokáže popsat jednotlivé zahradní stavby a zařízení, v odpovědích je velká chybovost.
hodnocení: nedostatečně
Žák nezvládá učivo, chybí základní orientace v problematice, na doplňovací otázky odpovídá chybně nebo vůbec, nedokáže využít ani příkladů z praxe.
Žák:
hodnocení: výborně
Žák samostatně pracuje se zahradnickým nářadím, pro daný druh práce samostatně volí nejvhodnější druh nářadí, samostatně provádí údržbu a broušení nářadí používaného v zahradnické výrobě. Nářadí využívá efektivně. Dodržuje zásady BOZP.
hodnocení: chvalitebně
Žák plně zvládá učivo, správně používá zahradnické nářadí, samostatně provádí údržbu a broušení nářadí. Při volbě nářadí pro danou práci a vlastní práci s nářadím se dopouští drobných chyb. Dodržuje zásady BOZP.
hodnocení: dobře
Žák se orientuje v problematice, reaguje na doplňovací otázky a za pomoci učitele volí pro danou práci vhodný druh nářadí, s pomocí učitele efektivně pracuje s nářadím, obstará jeho údržbu a broušení. Dopouští se drobných porušení zásad BOZP.
hodnocení: dostatečně
Žák má obtíže se zvládnutím učiva, v problematice se orientuje se značnými obtížemi, za pomoci vyučujícího pracuje s přiděleným nářadím. Nedokáže provést základní údržbu ani broušení daného nářadí. Nedodržuje všechny zásady BOZP.
hodnocení: nedostatečně
Žák nezvládá učivo, chybí základní orientace v problematice, na doplňovací otázky odpovídá chybně nebo vůbec, nedokáže využít ani příkladů z praxe. Porušuje zásady BOZP.
Žák:
hodnocení: výborně
Žák samostatně vysvětlí princip činnosti jednotlivých MP, pro danou práci navrhne nejvhodnější typ stroje. Žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe. Dodržuje zásady BOZP.
hodnocení: chvalitebně
Žák plně zvládá učivo, samostatně vysvětlí princip činnosti jednotlivých MP, pro danou práci navrhne nejvhodnější typ stroje. Žák učivu porozuměl a umí jej aplikovat do praxe. Při interpretaci se dopouští drobných chyb. Dodržuje zásady BOZP.
hodnocení: dobře
Žák se orientuje v problematice, reaguje na doplňovací otázky a za pomoci vyučujícího popíše jednotlivé MP. Nedokáže navrhnout nejvhodnější stroj pro danou práci. Dopouští se drobných porušení zásad BOZP.
hodnocení: dostatečně
Žák má obtíže se zvládnutím učiva, v problematice se orientuje se značnými obtížemi, nedokáže správně popsat jednotlivé druhy MP. Nedodržuje všechny zásady BOZP.
hodnocení: nedostatečně
Žák nezvládá učivo, chybí základní orientace v problematice, na doplňovací otázky odpovídá chybně nebo vůbec, nedokáže využít ani příkladů z praxe. Porušuje zásady BOZP.
Žák:
hodnocení: výborně
Žák samostatně provádí seřízení a pravidelnou i mimořádnou údržbu MP. Dodržuje zásady BOZP.
hodnocení: chvalitebně
Žák plně zvládá učivo, správně provádí seřizování i údržbu MP. Dodržuje zásady BOZP.
hodnocení: dobře
Žák se orientuje v problematice, reaguje na doplňovací otázky a za pomoci učitele seřídí a provádí pravidelnou údržbu MP. Dopouští se drobných porušení zásad BOZP.
hodnocení: dostatečně
Žák má obtíže se zvládnutím učiva, v problematice se orientuje se značnými obtížemi, za pomoci vyučujícího provádí základní pravidelnou údržbu. Nedodržuje všechny zásady BOZP.
hodnocení: nedostatečně
Žák nezvládá učivo, chybí základní orientace v problematice, ani za pomoci učitele nedokáže provést pravidelnou údržbu MP, nedokáže využít ani příkladů z praxe. Porušuje zásady BOZP.
Výsledná známka modulu je určena aritmetickým průměrem dílčích výsledků vzdělávání.
Pokluda Robert, Kobza František: Skleníky, fóliovníky, využití a pěstební technologie. Praha, Vydavatelství Profi Press s.r.o., 2011. 253 s. ISBN 978-80-86726-46-5.
Doporučené rozvržení hodin:
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeňka Davidová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.