Provádění zkoušek rozvodů plynu – Plynárenství
36-m-3/AJ95
Odborné vzdělávání
vazba na profesní kvalifikaci NSK
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Zkoušky rozvodů plynu
Montér vnitřního rozvodu plynu a zařízení (kód: 36-005-H)
11. 04. 2017
36-52-H/01 Instalatér
24
30. 04. 2020
Absolvování kvalifikačního modulu Bezpečnost a ochrana zdraví při práci – Plynárenství, modulu Orientace v technické dokumentaci – Plynárenství, modulu Orientace v materiálech a jejich měření – Plynárenství, modulu Orientace ve spotřebičích a zařízeních – Plynárenství a modulu Identifikace míst úniku plynu – Plynárenství.
Tento kvalifikační modul připravuje žáka na studium a prováděné práce při získávání dalších kvalifikačních modulů z profesní kvalifikace 36-005-H Montér vnitřního rozvodu plynu a zařízení. Žáci se seznámí se způsoby provádění zkoušek rozvodů plynu a přípravy odběrného plynového zařízení na provedení výchozí revize.
Očekávané výsledky učení vycházejí z kompetencí definovaných v profesní kvalifikaci Montér vnitřního rozvodu plynu a zařízení (kód 36-005-H):
Žák:
36-005-H Montér vnitřního rozvodu plynu a zařízení:
1. Druhy zkoušek rozvodů plynu a způsobu jejich provedení
2. Praktické provedení zkoušky rozvodu plynu
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky:
Učební činnosti žáků :
Žáci v rámci teoretické výuky:
Žáci v rámci praktické výuky:
Výuka probíhá v předmětech Plynárenství a Odborný výcvik. Doporučuje se vyučovat ve třetím ročníku.
Ověřování probíhá ústně, písemně a prakticky v rámci teoretické a praktické výuky v předmětu Plynárenství a Odborný výcvik. Hodnoceno je využívání odborné terminologie, odborná správnost odpovědí, schopnost provádět zkoušky rozvodů plynu a schopnost aplikace poznatků v praxi.
Kritéria hodnocení vycházejí z hodnotícího standardu profesní kvalifikace Montér vnitřního rozvodu plynu a zařízení (36-005-H)
Kritéria hodnocení využitelná pro hodnocení v rámci výuky:
Úspěšné absolvování modulu je podmíněno tím, že žák musí splnit všechna kritéria. Splnění jednotlivých kritérií je možno průběžně zaznamenávat.
Seznam doporučené studijní literatury a zdrojů je sestaven z pohledu studujících žáků a dostupnosti a aktuálnosti zdrojů pro ně. Pro orientaci v aktuálních změnách a vývoji v oboru je doporučeno sledovat průběžně internetové stránky www.tzb-info.cz.
Celkovou hodinovou dotaci se doporučuje rozdělit na 12 hodin teoretické výuky a 12 hodin praktické výuky.
Způsob ověřování pomocí samostatné práce žáka – provádění zkoušky pevnosti a těsnosti – je vhodné, aby žáci pracovali minimálně ve dvojici (jeden pracuje se zkušebním přístrojem, druhý kontroluje rozvod, po té se prostřídají).
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Norbert Ryska. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.