Základy robotiky, programování a algoritmizace v prostředí Lego Mindstorms EV3
CJ-u-4/AF95
M (EQF úroveň 4)
CJ - Cizí jazyky
04. 01. 2020 13:13
8
8
1. ročník
skupinové
2
Tato komplexní úloha se zabývá názorným propojením cizího jazyka a IT technologií v návaznosti na Průmysl 4.0.
Jednotlivé skupiny žáků sestaví dle zadání robota a dále pak jej programují podle pokynů učitele. Cílem komplexní úlohy je praktické využití cizího jazyka v moderních technologiích a tím zlepšení návaznosti v dalších odborných předmětech.
Probíranými celky jsou v oblasti IT algoritmizace a programování, a v oblasti CJ odborná slovní zásoba, komunikativní a prezentační dovednosti, včetně písemného projevu.
Výuka bude probíhat skupinově formou řešení problémové úlohy, kdy jednotlivé skupiny svou zvídavostí řeší zadaný problém.
Žák:
Oblast CJ:
Návaznost na všeobecné předměty v oblasti IT technologií, návaznost na odborné teoretické předměty (např. programování) a praxe.
Jedná se o teoretické zaměření komplexní úlohy v odborné učebně.
Počítačová učebna s potřebným SW
Dataprojektor
PL pro žáky, testy
Stavebnice Lego Mindstorms EV3 pro každou skupinu
Vytvoření funkčního programu v CJ
Prezentace výsledků žákovského projektu v CJ
Schopnost pohotové reakce na případné dotazy v CJ
Požadavky na splnění úlohy:
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Bydžovská. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.