Montáž umyvadlové a sprchové sestavy
36-u-3/AH96
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Zdravotně-technická zařízení, montáž a opravy zařizovacích předmětů
Střední škola polytechnická, Rooseveltova, Olomouc
Kompetence k řešení problémů
30. 01. 2020 17:04
8
2. ročník
individuální
Cílem komplexní úlohy je ověřit znalosti a dovednosti žáka spojené s probíraným učivem v modulu, konkrétně s přípravou nářadí a materiálu před montáží umyvadlové a sprchové sestavy a dále s vlastní montáží těchto sestav. Součástí úlohy je nejprve výklad učitele formou prezentace, dále žáci prakticky realizují samostatně práci a to montáž umyvadlové a sprchové sestavy.
Žák:
Montuje potrubí dle projektové dokumentace:
Realizuje učitel:
Realizují žáci samostatně:
Žák:
Úloha souvisí s předmětem Odborný výcvik (2. ročník).
Metodická doporučení, formy výuky a práce žáků:
Praktická část komplexní úlohy bude řešena na vhodném pracovišti. Může se jednat o dílnu nebo reálnou stavbu. Pracoviště musí být vybaveno nářadím pro montážní práce a odpovídajícím materiálem. Při zkoušce je čas 2 hod. (120 min.) věnován výkladu s využitím prezentace a projekcí probíraného učiva s názornými ukázkami nářadí, pomůcek a materiálů potřebných pro montáž, a postupů montáže. Na vypracování prvního úkolu praktické zkoušky montáže umyvadlové sestavy má každý žák celkem 1 hodinu ( 60 min). Na vpracování druhého úkolu praktické zkoušky montáže sprchové sestavy má každý žák celkem 5 hodin (5 x 60 min.).
Technické vybavení:
Učební pomůcky učitele:
Učební pomůcky pro žáka:
Praktická zkouška – zadání montážních prací formou komplexní úlohy, která bude zahrnovat veškeré relevantní práce vzhledem k obsahu učiva. Žák provede zadané montážní práce v požadovaném časovém limitu.
Každý žák vypracuje nebo provede :
Praktická zkouška – jednotlivé části prací budou hodnoceny adekvátním počtem bodů (celkem 100 bodů za zkoušku). Body budou udělovány za kvalitativní úroveň provedené práce, která bude hodnocena na základě dodržení BOZP, předepsaného technologického postupu, požadovaných rozměrů a pokynů pro instalaci. Pro úspěšné splnění modulu je nutné získat alespoň 45% bodů (tj. 45 bodů).
Hodnocení bude provedeno individuálně.
Pokyny ke kontrole:
Kritéria pro známky:
1 (výborný) – počet bodů:91 – 100 bodů
2 (chvalitebný) – počet bodů: 76 – 90 bodů
3 (dobrý) – počet bodů: 61 – 75 bodů
4 (dostatečný) – počet bodů: 45 – 60 bodů
5 (nedostatečný) – počet bodů: 0 – 44 bodů
1.Adámek, M. – Jurečka, A.: Instalace vody a kanalizace II. Praha, INFORMATORIUM 2011. ISBN 80-7333-033-
2. LUPTÁK Ladislav. Učební text pro obor Instalatér, 2. ročník [online]. Brno: Střední škola polytechnická, Brno, Jílová 36g, 2016, ISBN 978-80-88058-29-8. Dostupné z: https://ejilova.publi.cz/.
Požadovaná úroveň vstupních vědomostí a dovedností: absolvování modulu „Zdravotně-technická zařízení, montáž a opravy zařizovacích předmětů “.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Pazdera. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.