Půdorysy domovního rozvodu vodovodu
36-u-3/AH72
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
39 - Speciální a interdisciplinární obory
Střední škola polytechnická, Rooseveltova, Olomouc
Kompetence k učení, Matematické kompetence
20. 01. 2020 10:53
8
3. ročník
individuální
Cílem komplexní úlohy je ověřit znalosti spojené s učivem v modulu, konkrétně se samostatným provedením technického výkresu půdorysů potrubí domovního vodovodu, s kreslením kótování a schematických značek tvarovek a armatur na rozvodu a zhotovením výpisu materiálu dle provedených výkresů. Součástí úlohy je nejprve výklad učitele s použitím přiložené prezentace, dále žáci vypracují samostatně práci (úkol) do pracovního listu tím, že vypracují zadané úkoly. Každý žák potom vypracuje samostatně písemnou formou dva výkresy půdorysu domovního vodovodu, tabulku s popisem nebo nakreslením značek na rozvodu. Na závěr komplexní úlohy žák vypracuje dva výpisy materiálu dle provedených výkresů půdorysu potrubí domovního vodovodu.
Žák:
Výuka probíhá formou frontálního výkladu s využitím prezentace a projekcí probíraného učiva s názornými ukázkami výkresů, značek, druhů čar apod.
Žák:
Úloha náleží do předmětů Technické kreslení, 3. ročník.
Realizuje učitel:
Realizují žáci společně s učitelem:
Realizují žáci samostatně:
Individuální písemná zkouška.
Hromadný dohled učitele nad žáky během plnění úkolů.
Hodnocení vypracovaných písemné zkoušky učitelem.
Dohled učitele nad prací žáků.
Komplexní úloha se bude provádět v prostorech s vhodným vybavením – odborná učebna. Dataprojektor vyučující používá k zobrazování vzorových půdorysů domovního rozvodu vodovodu, tabulky a formulářů pro zhotovení výpisu materiálů. Při zkoušce je čas 3 hodin věnován výkladu prezentace. Dále vypracování samostatné práce (úkolů) do pracovního listu čas 2 hodin, dále písemnou formou nakreslení půdorysů č. 1 domovního vodovodu čas 1 hodiny a půdorysu č. 2 domovního vodovodu čas 1 hodiny, vypracování tabulky a výpisů materiálu pro půdorysy č. 1 a č. 2 do tabulky čas 1 hodiny.
Učební pomůcky učitele:
Učební pomůcky pro žáka:
Každý žák vypracuje nebo provede:
Hodnocení bude provedeno individuálně.
Kritéria pro známky:
1 (výborný) – počet bodů: 30–36 bodů
2 (chvalitebný) – počet bodů: 23–29 bodů
3 (dobrý) – počet bodů: 16–22 bodů
4 (dostatečný) – počet bodů: 9–15 bodů
5 (nedostatečný) – počet bodů: 0–8 bodů
ČSN 01 3450 – Technické výkresy – Instalace – Zdravotně technické a plynovodní instalace
Seznam doporučené studijní literatury a zdrojů je sestaven z pohledu studujících žáků a dostupnosti a aktuálnosti zdrojů pro ně.
Úloha je určena pro 3. ročník oboru 36-52-H/01 Instalatér.
Požadovaná úroveň vstupních vědomostí a dovedností: absolvování modulu „Kreslení domovního a venkovního vodovodu“.
Komplexní úloha bude použita pro ověřování schopností a znalostí po absolvování vzdělávacího modulu „Kreslení domovního a venkovního vodovodu“.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Pazdera. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.