Části a druhy rozvodů, materiály pro potrubí, tvarovky a armatury na potrubí
36-u-3/AF69
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Domovní vodovod
Střední škola polytechnická, Rooseveltova, Olomouc
Kompetence k učení
17. 11. 2019 16:36
8
3. ročník
individuální
Cílem komplexní úlohy je ověřit znalosti spojené s učivem v modulu, konkrétně s jednotlivými částmi rozvodu domovního vodovodu, druhy rozvodů, materiály potrubí, tvarovkami a armaturami na rozvodu vnitřního vodovodu. Součástí úlohy je nejprve výklad učitele formou prezentace, dále žáci vypracují samostatně práci (úkol) do pracovního listu tím, že vyfotí někde část rozvodu domovního vodovodu a k obrázku připojí popis jednotlivých tvarovek a armatur na snímku. Každý žák na závěr vypracuje samostatně písemnou práci vyplněním pracovního listu (zodpovězení písemných otázek). Na závěr žák zodpoví otázky u ústní zkoušky.
Žák:
Výuka probíhá formou frontálního výkladu s využitím prezentace a projekcí probíraného učiva s názornými ukázkami materiálů, tvarovek, armatur apod.
Žák:
Úloha souvisí s předmětem Instalace vody a kanalizace (3. ročník).
Realizuje učitel:
Realizují žáci společně s učitelem:
Realizují žáci samostatně:
Individuální písemná a ústní zkouška.
Hromadný dohled učitele nad žáky během plnění úkolů.
Hodnocení vypracovaných písemné a ústní zkoušky učitelem.
Dohled učitele nad prací žáků.
Ústní a písemná zkouška komplexní úlohy bude řešena ve standardní učebně (vhodným vybavením je datový projektor s PC pro případné obrazové ukázky probíraných zařízení). Při zkoušce je čas 3,5 hod. (210 min.) věnován výkladu s využitím prezentace a projekcí probíraného učiva s názornými ukázkami materiálů, tvarovek, armatur apod.
Dále tvorbě úkolu do pracovního listu 1 hod. Při ústní zkoušce má každý žák 15 minut čas na přípravu a celkem 15 minut na zodpovězení všech zadaných otázek. Při písemné zkoušce má každý žák 60 minut na její vypracování.
Technické vybavení:
Učební pomůcky učitele:
Učební pomůcky pro žáky:
Úkol v pracovním listu.
Ústní zkouška – 4 vybrané výsledky učení. Žák zodpoví všechny zadané otázky a případné doplňující otázky učitele.
Písemná zkouška – písemné odpovědi ze všech výsledků učení, 5 otevřených otázek.
Ústní zkouška – každá otázka je hodnocena 10 body (celkem 40 bodů za zkoušku). Hodnotí se úplnost a věcná správnost odpovědi. Počet získaných bodů určí zkoušející na základě standardní klasifikační stupnice školy. Ke splnění ústní zkoušky musí žák získat alespoň 40 % bodů (tj. 16 bodů).
Písemná zkouška – každá otázka je hodnocena 10 body (celkem 50 bodů za zkoušku). Za každou úplnou a správně zodpovězenou otázku získá žák 10 bodů. Ke splnění písemné zkoušky musí žák získat alespoň 20 % bodů (tj. 10 bodů).
Kritéria pro známky:
Adámek, M. – Jurečka, A.: Instalace vody a kanalizace III. Praha: INFORMATORIUM, 2011. ISBN 978-7333-093-4.
LUPTÁK, Ladislav. Učební text pro obor Instalatér, 3. ročník [online]. Brno: Střední škola polytechnická, Brno, Jílová 36g, 2016. ISBN 978-80-88058-32-8. Dostupné z: https://ejilova.publi.cz/.
Žabička, Z. – Vrána, J.: Zdravotnětechnické instalace. Brno: ERA group spol. s r. o., 2009. ISBN 978-80-7366-139-7.
Úloha je určena pro 3. ročník oboru 36-52-H/01 Instalatér.
Komplexní úloha bude použita pro ověřování schopností a znalostí po absolvování vzdělávacího modulu „Domovní vodovod“.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Pazdera. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.