VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Pyramida
Kód úlohy
34-u-4/AF67
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
L0 (EQF úroveň 4)
H (EQF úroveň 3)
Skupiny oborů
34 - Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie
Vazba na vzdělávací modul(y)
Adobe InDesign pro 2. ročník
Škola
SŠ mediální grafiky a tisku, s.r.o., Beranových, Praha 9
Klíčové kompetence
Datum vytvoření
14. 11. 2019 00:09
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
8
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
2. ročník
Řešení úlohy
individuální
Charakteristika/anotace
Cílem komplexní úlohy je grafické zpracování elektronických podkladů akcidenčních tiskovin – letáku typu „Pyramida“. Komplexní úloha prověří, zda žák dokáže zpracovat grafický návrh letáku typu „Pyramida“ dle zadání zákazníka a vytvořit tiskové PDF.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
Žák:
- vytvoří maketu letáku
- nastaví dokument v grafickém programu Adobe InDesign
- vytvoří grafický návrh letáku v grafickém programu InDesign
- provede dokončovací práce u letáku a produkt prezentuje
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Výsledek učení: Vytvoří maketu letáku
1 hodina
- žák vytvoří maketu letáku, ohne lomy a vyznačí stránky
- žák zaznamená velikost stránek do makety
- žák vyznačí v maketě přechod obrázku přes více stran
Výsledek učení: Nastaví dokument v grafickém programu Adobe InDesign
2 hodiny
- žák vytvoří dokument v grafickém programu Adobe InDesign
- žák nastaví formát, okraje stránek a spadávku
- žák nastaví mřížku účaří a pomocí vodítek zaznamená lomy a sazební obrazec
Výsledek učení: Vytvoří grafický návrh letáku v grafickém programu InDesign
3 hodiny
- žák vytvoří v grafickém programu InDesign odstavcové a znakové styly
- žák vytvoří tabulku
- žák vloží obrázky do návrhu
Výsledek učení: Provede dokončovací práce u letáku a produkt prezentuje
2 hodiny
- žák vytiskne leták, ohne lomy a provede typografickou korekturu
- žák zhodnotí výsledek provedení
- žák vytvoří prezentaci letáku pomocí fotografií hotového produktu
Metodická doporučení
Komplexní úloha se skládá ze tří částí:
- z části, kdy učitel představí tiskovinu a upozorní na možné problémy při vytváření grafického návrhu,
- z části, kdy žák s učitelem vytváří maketu letáku,
- z části, kdy žák vypracuje grafický návrh.
Učitel pomáhá žákovi při nastavování dokumentu a při tvorbě makety.
Způsob realizace
- Organizační forma výuky: odborně praktická
- Prostředí: školní učebna pro praktické vyučování
Pomůcky
Žák i učitel:
- PC vybavené grafickým programem Adobe InDesign
- dataprojektor s plátnem
- tiskárna min. formátu A3
- tužka, pravítko a papír formátu A3
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
Žák vytvoří návrh letáku a prezentaci letáku samostatně.
Kritéria hodnocení
Žák vyřeší úlohu, pokud vypracuje návrh letáku, vytiskne leták a vytvoří jeho prezentaci. Správnost řešení posoudí učitel a ohodnotí ho klasifikačními stupni 1–5.
Doporučená literatura
- ANTON, Kelly Kordes a John CRUISE. Adobe InDesign CC: oficiální výukový kurz. Přeložil Marcel GOLIAŠ. Brno: Computer Press, 2017. ISBN 978-80-251-4857-0
Poznámky
Přílohy:
- Pyramida zákres na A3.pdf
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Jiřička. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.