Detail komplexní úlohy Pyramida

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název komplexní úlohy/projektu

Pyramida

Kód úlohy

34-u-4/AF67

Využitelnost komplexní úlohy

Kategorie dosaženého vzdělání

L0 (EQF úroveň 4)

H (EQF úroveň 3)

Skupiny oborů

34 - Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie

Vazba na vzdělávací modul(y)

Adobe InDesign pro 2. ročník

Škola

SŠ mediální grafiky a tisku, s.r.o., Beranových, Praha 9

Klíčové kompetence

Datum vytvoření

14. 11. 2019 00:09

Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání

8

Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání

Poznámka k délce úlohy

Ročník(y)

2. ročník

Řešení úlohy

individuální

Charakteristika/anotace

Cílem komplexní úlohy je grafické zpracování elektronických podkladů akcidenčních tiskovin – letáku typu „Pyramida“. Komplexní úloha prověří, zda žák dokáže zpracovat grafický návrh letáku typu „Pyramida“ dle zadání zákazníka a vytvořit tiskové PDF.

JÁDRO ÚLOHY

Očekávané výsledky učení

Žák:

  • vytvoří maketu letáku
  • nastaví dokument v grafickém programu Adobe InDesign
  • vytvoří grafický návrh letáku v grafickém programu InDesign
  • provede dokončovací práce u letáku a produkt prezentuje

Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu

Výsledek učení: Vytvoří maketu letáku

1 hodina

  • žák vytvoří maketu letáku, ohne lomy a vyznačí stránky
  • žák zaznamená velikost stránek do makety
  • žák vyznačí v maketě přechod obrázku přes více stran

Výsledek učení: Nastaví dokument v grafickém programu Adobe InDesign

2 hodiny

  • žák vytvoří dokument v grafickém programu Adobe InDesign
  • žák nastaví formát, okraje stránek a spadávku
  • žák nastaví mřížku účaří a pomocí vodítek zaznamená lomy a sazební obrazec

Výsledek učení: Vytvoří grafický návrh letáku v grafickém programu InDesign

3 hodiny

  • žák vytvoří v grafickém programu InDesign odstavcové a znakové styly
  • žák vytvoří tabulku
  • žák vloží obrázky do návrhu

Výsledek učení: Provede dokončovací práce u letáku a produkt prezentuje 

2 hodiny

  • žák vytiskne leták, ohne lomy a provede typografickou korekturu
  • žák zhodnotí výsledek provedení
  • žák vytvoří prezentaci letáku pomocí fotografií hotového produktu

Metodická doporučení

Komplexní úloha se skládá ze tří částí:

  • z části, kdy učitel představí tiskovinu a upozorní na možné problémy při vytváření grafického návrhu,
  • z části, kdy žák s učitelem vytváří maketu letáku,
  • z části, kdy žák vypracuje grafický návrh.

Učitel pomáhá žákovi při nastavování dokumentu a při tvorbě makety.

Způsob realizace

  • Organizační forma výuky: odborně praktická
  • Prostředí: školní učebna pro praktické vyučování

Pomůcky

Žák i učitel:

  • PC vybavené grafickým programem Adobe InDesign
  • dataprojektor s plátnem
  • tiskárna min. formátu A3
  • tužka, pravítko a papír formátu A3

VÝSTUPNÍ ČÁST

Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů

Žák vytvoří návrh letáku a prezentaci letáku samostatně.

Kritéria hodnocení

Žák vyřeší úlohu, pokud vypracuje návrh letáku, vytiskne leták a vytvoří jeho prezentaci. Správnost řešení posoudí učitel a ohodnotí ho klasifikačními stupni 1–5.

Doporučená literatura

  • ANTON, Kelly Kordes a John CRUISE. Adobe InDesign CC: oficiální výukový kurz. Přeložil Marcel GOLIAŠ. Brno: Computer Press, 2017. ISBN 978-80-251-4857-0

Poznámky

Přílohy:

  • Pyramida zákres na A3.pdf

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Jiřička. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.

Statut dokumentu

Veřejný

Přílohy veřejné

Stáhnout všechny přílohy