VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Digitální fotografie II - Produkt a portrét
Kód úlohy
34-u-4/AF65
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
L0 (EQF úroveň 4)
H (EQF úroveň 3)
Skupiny oborů
34 - Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie
Vazba na vzdělávací modul(y)
Adobe Photoshop pro 2. ročník
Škola
SŠ mediální grafiky a tisku, s.r.o., Beranových, Praha 9
Klíčové kompetence
Datum vytvoření
13. 11. 2019 22:48
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
12
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
2. ročník
Řešení úlohy
individuální, skupinové
Doporučený počet žáků
2
Charakteristika/anotace
Cílem komplexní úlohy je připomenutí obsluhy a práce s digitální zrcadlovkou a pořízení vlastních fotografií ve fotografickém ateliéru.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
Žák:
- nastaví digitální zrcadlovku a studiové osvětlení
- pořídí fotografii portrétu
- pořídí fotografii produktu
- vyretušuje pořízené fotografie
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Výsledek učení: Nastaví digitální zrcadlovku a studiové osvětlení
2 hodiny (opakování z 1. ročníku)
- žák nastaví ve fotoaparátu (digitální zrcadlovce) expozici: čas, clonu, ISO
- žák nastaví osvětlení scény
Výsledek učení: Pořídí fotografii portrétu
2 hodiny
- žák nastaví ve fotoaparátu (digitální zrcadlovce) expozici pro pořízení portrétní fotografie: čas, clonu, ISO
- žák nastaví osvětlení scény pro pořízení portrétní fotografie
- žák pořídí fotografii portrétu
Výsledek učení: Pořídí fotografii produktu
2 hodiny
- žák nastaví ve fotoaparátu (digitální zrcadlovce) expozici pro pořízení produktové fotografie: čas, clonu, ISO
- žák nastaví osvětlení scény pro pořízení produktové fotografie
- žák pořídí fotografii produktu
Výsledek učení: Vyretušuje pořízené fotografie
6 hodin
- žák používá základní retušovací nástroje v grafickém programu Adobe Photoshop
- žák provede "frequency separation" k vyhlazení pleti
- žák koloruje fotografie
- žák uloží fotografie do formátu .psd
Metodická doporučení
Komplexní úloha se skládá ze tří částí:
- z části, kdy si žáci připomenou ovládání digitální zrcadlovky
- z části, kdy žáci pořizují fotografie produktů
- z části, kdy žáci pořizují portrétní fotografie (žáci se mohou ve dvojici střídat)
Učitel žákům pomáhá při nastavování fotoaparátu a osvětlení v ateliéru.
Způsob realizace
- Organizační forma výuky: odborně praktická
- Prostředí: školní učebna pro praktické vyučování + fotoateliér
Pomůcky
Žák i učitel:
- PC vybavený grafickým programem Adobe Photoshop
- fotoaparát - digitální zrcadlovka
- studiové osvětlení a stůl s nekonečným pozadím
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
Žák pořídí portrétní a produktové fotografie a vyretušuje je.
Kritéria hodnocení
Žák vyřeší úlohu, pokud pořídí všechny fotografie a upraví je. Učitel vyhodnotí provedení fotografií a jejich úprav a ohodnotí je klasifikačními stupni 1–5.
Doporučená literatura
Video:
- https://www.youtube.com/watch?v=dva2ePYkuEo
- https://www.youtube.com/watch?v=orlZzaTElyQ
Poznámky
Přílohy:
- Zadání_Digitální fotografie II_produkt a portrét.docx
- Fotografie_Portrét.jpg
- Fotografie_Produkt.jpg
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Jiřička. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.