Detail komplexní úlohy Digitální fotografie II - Produkt a portrét

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název komplexní úlohy/projektu

Digitální fotografie II - Produkt a portrét

Kód úlohy

34-u-4/AF65

Využitelnost komplexní úlohy

Kategorie dosaženého vzdělání

L0 (EQF úroveň 4)

H (EQF úroveň 3)

Skupiny oborů

34 - Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie

Vazba na vzdělávací modul(y)

Adobe Photoshop pro 2. ročník

Škola

SŠ mediální grafiky a tisku, s.r.o., Beranových, Praha 9

Klíčové kompetence

Datum vytvoření

13. 11. 2019 22:48

Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání

12

Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání

Poznámka k délce úlohy

Ročník(y)

2. ročník

Řešení úlohy

individuální, skupinové

Doporučený počet žáků

2

Charakteristika/anotace

Cílem komplexní úlohy je připomenutí obsluhy a práce s digitální zrcadlovkou a pořízení vlastních fotografií ve fotografickém ateliéru.

JÁDRO ÚLOHY

Očekávané výsledky učení

Žák:

  • nastaví digitální zrcadlovku a studiové osvětlení
  • pořídí fotografii portrétu
  • pořídí fotografii produktu
  • vyretušuje pořízené fotografie

 

Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu

Výsledek učení: Nastaví digitální zrcadlovku a studiové osvětlení

2 hodiny (opakování z 1. ročníku)

  • žák nastaví ve fotoaparátu (digitální zrcadlovce) expozici: čas, clonu, ISO
  • žák nastaví osvětlení scény

Výsledek učení: Pořídí fotografii portrétu

2 hodiny

  • žák nastaví ve fotoaparátu (digitální zrcadlovce) expozici pro pořízení portrétní fotografie: čas, clonu, ISO
  • žák nastaví osvětlení scény pro pořízení portrétní fotografie
  • žák pořídí fotografii portrétu

Výsledek učení: Pořídí fotografii produktu

2 hodiny

  • žák nastaví ve fotoaparátu (digitální zrcadlovce) expozici pro pořízení produktové fotografie: čas, clonu, ISO
  • žák nastaví osvětlení scény pro pořízení produktové fotografie
  • žák pořídí fotografii produktu

Výsledek učení: Vyretušuje pořízené fotografie

6 hodin

  • žák používá základní retušovací nástroje v grafickém programu Adobe Photoshop
  • žák provede "frequency separation" k vyhlazení pleti
  • žák koloruje fotografie
  • žák uloží fotografie do formátu .psd

Metodická doporučení

Komplexní úloha se skládá ze tří částí:

  • z části, kdy si žáci připomenou ovládání digitální zrcadlovky
  • z části, kdy žáci pořizují fotografie produktů
  • z části, kdy žáci pořizují portrétní fotografie (žáci se mohou ve dvojici střídat)

Učitel žákům pomáhá při nastavování fotoaparátu a osvětlení v ateliéru.

Způsob realizace

  • Organizační forma výuky: odborně praktická
  • Prostředí: školní učebna pro praktické vyučování + fotoateliér

Pomůcky

Žák i učitel:

  • PC vybavený grafickým programem Adobe Photoshop
  • fotoaparát - digitální zrcadlovka
  • studiové osvětlení a stůl s nekonečným pozadím

VÝSTUPNÍ ČÁST

Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů

Žák pořídí portrétní a produktové fotografie a vyretušuje je.

Kritéria hodnocení

Žák vyřeší úlohu, pokud pořídí všechny fotografie a upraví je. Učitel vyhodnotí provedení fotografií a jejich úprav a ohodnotí je klasifikačními stupni 1–5.

Doporučená literatura

Video:

  • https://www.youtube.com/watch?v=dva2ePYkuEo
  • https://www.youtube.com/watch?v=orlZzaTElyQ

Poznámky

Přílohy:

  • Zadání_Digitální fotografie II_produkt a portrét.docx
  • Fotografie_Portrét.jpg
  • Fotografie_Produkt.jpg

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Jiřička. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.