VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Úvod do Adobe Illustrator – Kreslicí plátno
Kód úlohy
34-u-4/AF62
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
L0 (EQF úroveň 4)
H (EQF úroveň 3)
Skupiny oborů
34 - Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie
Vazba na vzdělávací modul(y)
Adobe Illustrator pro 1. ročník
Škola
SŠ mediální grafiky a tisku, s.r.o., Beranových, Praha 9
Klíčové kompetence
Datum vytvoření
13. 11. 2019 18:09
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
8
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
1. ročník
Řešení úlohy
individuální
Charakteristika/anotace
Cílem komplexní úlohy je osvojení si základních nástrojů v grafickém programu Adobe Illustrator a jejich ovládání. Žáci napodobují práci učitele a poté pracují samostatně. Komplexní úloha prověří, zda se žák dokáže v programu orientovat a dokáže ho ovládat v základní rovině.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
Žák:
- pracuje v grafickém programu Adobe Illustrator, přesouvá, přibližuje a oddaluje pohled v pracovním okně
- v grafickém programu Adobe Illustrator nakreslí jednoduché geometrické tvary, obarví je a upraví
- používá základní grafické nástroje
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Výsledek učení: Pracuje v grafickém programu Adobe Illustrator, přesouvá, přibližuje a oddaluje pohled v pracovním okně
2 hodiny
- žák používá nástroje pro pohyb v grafickém programu: Ruka, Mezerník, SCROLL myši
- žák používá nástroje pro přiblížení/oddálení: Lupa (ALT + SCROLL myši)
- žák používá Vrstvy
Výsledek učení: V grafickém programu Adobe Illustrator nakreslí jednoduché geometrické tvary, obarví je a upraví
3 hodiny
- žák používá nástroje: Obdélník, Elipsa, Polygon, Hvězda
- žák používá nástroj Cestář
- žák používá nástroj Pero a jeho podnástroje (Přidat kotevní bod, Odebrat kotevní bod, Změnit kotevní bod)
- žák používá nástroje: Otáčení, Zrcadlení
Výsledek učení: Používá základní grafické nástroje
3 hodiny
- žák používá nástroje: Výběr (černá šipka) a Přímý výběr (bílá šipka)
- žák používá nástroj Text
- žák používá nástroje: Změna barvy, Změna fontu, Změna velikosti písma
- žák převede text na křivky
- žák používá nástroj Kapátko
- žák používá nástroj pro duplikování (ALT + tah myší)
Metodická doporučení
- Komplexní úloha se skládá z části, ve které učitel představí grafický program Adobe Illustrator a předvádí používání jeho základních nástrojů, a z části, kdy žáci pracují samostatně.
- Opakováním stejných postupů si žáci osvojí požadované dovednosti.
Způsob realizace
- Organizační forma výuky: odborně praktická
- Prostředí: školní učebna pro praktické vyučování
Pomůcky
Žák i učitel:
- PC vybavené grafickým programem Adobe Illustrator
- dataprojektor s plátnem
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
Žák vypracuje všechny úkoly v připraveném dokumentu Pracovni_dokument_Illu101.ai samostatně.
Kritéria hodnocení
Žák vyřeší úlohu, pokud splní všechny úkoly v připraveném dokumentu Pracovni_dokument_Illu101.ai. Správnost řešení posoudí učitel a ohodnotí ho klasifikačními stupni 1–5.
Doporučená literatura
- WOOD, Brian. Adobe Illustrator CC: Ai : oficiální výukový kurz. Přeložil Marcel GOLIAŠ. V Brně: Computer Press, 2017. ISBN 978-80-251-4862-4
Poznámky
Přílohy:
- Pracovni_dokument_Illu101.ai
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Jiřička. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.