Olejniny
41-u-3/AF48
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
41 - Zemědělství a lesnictví
Technologie pěstování olejnin
Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova 1387, příspěvková organizace, Bělíkova, Frýdlant
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence
30. 10. 2019 11:29
8
3. ročník
individuální, skupinové
8
Materiál obsahuje pracovní list, který navazuje na učivo modulu technologie pěstování olejnin. Realizace komplexní úlohy probíhá v učebně nebo i v terénu.
Tato komplexní úloha přispívá k osvojení výsledků učení vycházejících z kompetencí profesní kvalifikace 41-075-M Agronom pro olejniny:
Žák:
4 vyučovací hodiny – výklad, charakteristika významu olejnin
1 vyučovací hodina – ukázka jednotlivých olejnin
1 vyučovací hodina – pracovní list, poznávání jednotlivých druhů olejnin
2 hodiny – domácí příprava žáků
Úloha je využitelná v teoretickém vyučování, může sloužit ve skupinové výuce, počet žáků v jedné pracovní skupině je variabilní (8 až 12). Tato komplexní úloha může být využita v oborech vzdělání 41-51-H/01 Zemědělec – farmář i 41-41-M/01 Agropodnikání, stejně tak i u oboru vzdělání 41-55-H/01 Opravář zemědělských strojů.
teoreticko-praktická
Jednotlivé druhy – obrázky olejnin, PC s připojením na internet a běžným textovým editorem, tiskárna, dataprojektor, psací potřeby, papír
Žák vyjmenuje 5 druhů olejnin a vysvětlí jejich využití.
Žák rozpozná olejniny v různých vývojových fázích.
Žák popíše nároky řepky olejky na stanoviště včetně vlivu na životní prostředí.
Žák popíše technologii pro založení porostu základních olejnin.
Žák uvede vhodný termín sklizně a posklizňovou úpravu řepky olejky, slunečnice roční a máku setého.
Žáci správně určí a charakterizují základní druhy olejnin.
Žáci správně objasní význam technologie pěstování řepky olejky.
Žáci správně vysvětlí nároky řepky olejky na stanovišti.
Pěstování rostlin I., 1999, Credit, 80-902295-7-3
KUCHTÍK, František. Pěstování rostlin 2: celostátní učebnice pro střední zemědělské školy. Třebíč: FEZ, 1995. ISBN 80-901789-1-X.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Kudrna. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.