Okopaniny
41-u-3/AF47
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
41 - Zemědělství a lesnictví
Technologie pěstování okopanin
Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova 1387, příspěvková organizace, Bělíkova, Frýdlant
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence
30. 10. 2019 10:55
8
2. ročník
individuální, skupinové
8
Materiál obsahuje pracovní list, který navazuje na učivo modulu technologie pěstování okopanin. Realizace komplexní úlohy probíhá v učebně, případně i v terénu.
Tato komplexní úloha přispívá k osvojení výsledků učení, které vycházejí k kompetencí v profesní kvalifikaci 41-096-M Agronom pro okopaniny.
Žák:
4 vyučovací hodiny – výklad, charakteristika významu okopanin; pěstování brambor
1 vyučovací hodina – ukázka jednotlivých okopanin
1 vyučovací hodina – pracovní list
2 hodiny – domácí příprava žáků
Úloha je využitelná v teoretickém vyučování, může sloužit pro skupinovou výuku, počet žáků v jedné pracovní skupině je variabilní (8 až 12). Tato komplexní úloha může být využita v oborech vzdělání 41-51-H Zemědělec – farmář i 41-41-M/01 Agropodnikání. Lze ji využít také pro obor vzdělání 41-55-H/01 Opravář zemědělských strojů.
teoreticko-praktická
Jednotlivé obrázky okopanin, PC s připojením na internet a běžným textovým editorem, tiskárna, dataprojektor, psací potřeby, papír
Žák vyjmenuje 5 druhů okopanin a vysvětlí jejich využití.
Žák rozpozná okopaniny v různých vývojových fázích.
Žák popíše nároky brambor na stanoviště včetně vlivu na životní prostředí.
Žák popíše technologii pro založení porostu brambor.
Žák uvede vhodný termín sklizně brambor.
Žáci správně určí a charakterizují základní druhy okopanin.
Žáci správně objasní význam technologie brambor.
Žáci správně vysvětlí nároky brambor na stanoviště.
TEKSL, Milan. Pěstování rostlin: učebnice pro střední zemědělské školy. Vyd. 2. Praha: Credit, 1999. ISBN 80-902295-7-3.
KUCHTÍK, František. Pěstování rostlin 2: celostátní učebnice pro střední zemědělské školy. Třebíč: FEZ, 1995. ISBN 80-901789-1-X.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Kudrna. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.