Vodorovné nosné konstrukce
36-u-2/AA61
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Vodorovné nosné konstrukce
Střední škola stavební Jihlava, Žižkova, Jihlava
18. 09. 2019 11:09
8
1. ročník
individuální
Cílem komplexní úlohy je prověřit znalosti z kapitoly vodorovných nosných konstrukcí a realizace stropních konstrukcí.
Žák vysvětlí druhy stropů dle materiálů, technologických postupů, dle konstrukcí podporujících.
Žák má k dispozici schémata stropů – vysvětlí typ stropní konstrukce s ohledem na materiál, rozpětí nosných podpor a typ nosných podpor, dle technologie a realizace stropní konstrukce.
Žák má k dispozici část výkresu stropů – bude odečítat hodnoty a specifikovat konstrukci vodorovných prvků. Ověří se takto, zda žák pochopil vodorovné nosné konstrukce. Musí využít znalosti z práce s měřítkem, znalosti z oblasti kreslení a typu čar a znalosti zakreslování stavebních konstrukcí – např. roviny řezu, zakreslování materiálů, čtení výkresu.
Žák:
Rozdělení vodorovných konstrukcí (3 h)
Požadavky na vodorovné konstrukce (2 h)
Technologické postupy zhotovení základních typů vodorovných konstrukcí (4–7h)
Zadaná úloha je ověřením znalostí ze vzdělávacího modulu Vodorovné nosné konstrukce.
Komplexní úloha ověří, zda si žák osvojil probírané téma v návaznosti na praktické znalosti.
Teoretická výuka v učebně
Výuka probíhá dle zaměření jednotlivých oborů s individuálním přístupem k jednotlivým žákům. Každý žák pracuje se svým zadáním a plní jednotlivé body zadání dle svých schopností a znalostí. Práce nad konkrétním zadáním je formou teoreticko-praktického ověření znalostí.
Ověření lze případně provést i formou modelových úloh v odborném výcviku při „realizaci“ stropní nosné konstrukce dle výkresové dokumentace.
Běžné vybavení učebny, vybavení pro prezentaci v ppt
Pro žáky: PC s připojením k internetu, s elektronickou verzí pracovních listů (event. pracovní listy v tištěné podobě) – poznámkový blok – psací potřeby – kalkulačka
Žáci mají:
Ověřit své vědomosti v písemném testu.
Ověřit si získané znalosti na aplikovaném příkladu z praxe – princip zakreslování stropů v půdoryse, svislém řezu a sklopeném řezu včetně druhu použitých čar.
Zobrazovat a kótovat jednoduché konstrukční prvky stropů v půdorysu a svislém řezu. Odvozovat z půdorysu svislý řez stropem a naopak.
Pro úspěšné splnění je třeba 30% úspěšnost všech částí.
Podlena, Václav. Zednické práce Technologie 1. Ročník OU, Praha, Parta 2001
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Lorencová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.