Železobeton
36-u-2/AE78
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Střední škola řemesel, Pionýrů, Frýdek-Místek
06. 09. 2019 13:52
4
2. ročník
individuální, skupinové
2
Žákům bude prezentováno shrnutí základního učiva. Pro upevnění a prohlubování znalostí mohou být použity i křížovky a pexeso.
Komplexní úloha se zaměřuje na opakování a fixaci probraného učiva. Žáci budou využívat a rozvíjet své klíčové a zároveň odborné kompetence.
Obsah úlohy
Opakování a procvičování učiva ŽELEZOBETON, práce s textem, využívání znalostí z modulu.
Didaktické metody
V komplexní úloze se prolíná několik didaktických metod. Převládají zde metody fixační a názorně-demonstrační.
Didaktická křížovka i pexeso s odbornou tématikou jsou formou „hravého“ vyučování. Žáci mohou řešit připravenou křížovku nebo se sami podílejí na přípravě nové křížovky, například pro spolužáky. Žáci si tímto způsobem opakují pojmy a učí se je popsat jinými slovy.
Kompetence žáka:
Učební činnosti v časovém rozvrhu.
1. hodina – Prezentace základního učiva s aktivní účastí žáků
V dalších hodinách může vyučující zařadit dle situace ve třídě KÚ.
Úlohy v komplexní úloze jsou provázány s odbornými i všeobecnými předměty.
Výuka probíhá v učebně.
Psací potřeby a vytištěné archy samostatné práce, zalaminované pexeso a vytištěné křížovky.
1x prezentace základního učiva
1x pracovní pexeso
1x křížovky
Splnění úlohy posuzuje učitel za teoretickou část.
Hodnocení učitel nastaví dle schopností a oboru žáků.
Novotný, J.: Cvičení z pozemního stavitelství. Sobotáles. Praha, 2007
Doseděl, A.: Z.; Čítanka výkresů ve stavebnictví. Sobotáles. Praha, 2007
D. Matoušková, Pozemní stavitelství, Vyd. CERM Brno, 1994, ISBN 80-85867-10-9.
J. Witzany a kol., Konstrukce pozemních staveb 20, Vyd. ČVUT Praha, 2001, ISBN 80-01-02317-6.
Hans Nestle a kolektiv – Moderní stavitelství pro školu a praxi, Europa-Sobotáles cz., Praha 2005
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Štuknerová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.