Detail komplexní úlohy Stavební výkresy – Výplně stavebních otvorů

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název komplexní úlohy/projektu

Stavební výkresy – Výplně stavebních otvorů

Kód úlohy

36-u-2/AE74

Využitelnost komplexní úlohy

Kategorie dosaženého vzdělání

E (dvouleté, EQF úroveň 2)

H (EQF úroveň 3)

Skupiny oborů

36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie

Vazba na vzdělávací modul(y)

Stavební výkresy - výplně stavebních otvorů

Škola

Střední škola řemesel, Pionýrů, Frýdek-Místek

Klíčové kompetence

Datum vytvoření

06. 09. 2019 12:43

Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání

8

Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání

Poznámka k délce úlohy

Ročník(y)

2. ročník

Řešení úlohy

individuální, skupinové

Doporučený počet žáků

1

Charakteristika/anotace

Komplexní úlohu lze využít pro ověření znalostí po absolvování odborného modulu OTVORY.

JÁDRO ÚLOHY

Očekávané výsledky učení

Rozvoj prostorové představivosti a technického myšlení. Čtení a orientace v technické dokumentaci. Zobrazování jednoduchých náčrtů. Využívání odborné terminologie. Řešení problémů, detailů. Estetická výchova.

Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu

Učební činnosti v časovém rozvrhu. Výuka je vedena formou práce s učebnicí, stavebními výkresy, řízeného dialogu s návazností na znalosti z předmětů stavební materiály, technologie, přestavba budov a v závěru formou odborné diskuze. V komplexní úloze se prolíná několik didaktických metod. Převládají zde metody fixační a názorně-demonstrační.

Didaktická křížovka i pexeso s odbornou tematikou jsou formou „hravého“ vyučování. Žáci mohou řešit připravenou křížovku nebo se sami podílejí na přípravě nové křížovky, například pro spolužáky. Žáci si tímto způsobem opakují pojmy a učí se je popsat jinými slovy.

KÚ zařadit dle situace ve třídě a schopností žáků.

Metodická doporučení

Úlohy v komplexní úloze jsou provázány s odbornými i všeobecnými předměty. Komplexní úlohu lze využít pro ověření znalostí po absolvování odborného modulu.

Způsob realizace

Výuka probíhá v učebně.

Pomůcky

Psací a rýsovací potřeby, zvýrazňovače

VÝSTUPNÍ ČÁST

Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů

Test

Křížovky

Pexeso

Kritéria hodnocení

Splnění úlohy posuzuje učitel za teoretickou část.

Hodnocení učitel nastaví dle schopností a oboru žáků. Individuální, dle schopností žáků

Doporučená literatura

ČSN 01 3420 Výkresy pozemních staveb – Kreslení výkresů stavební části

ZAKRESLOVÁNÍ OKEN (ČSN 01 3420)

ZAKRESLOVÁNÍ DVEŘÍ A VRAT (ČSN 01 3420)

Poznámky

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Štuknerová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.