Regulace teploty směšováním
36-u-3/AE49
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
39 - Speciální a interdisciplinární obory
Měření a regulace II. (MaR II.)
Střední odborné učiliště stavební, Plzeň, Borská 55, Borská, Plzeň
Kompetence k řešení problémů, Digitální kompetence
20. 07. 2019 23:42
8
3. ročník
individuální, skupinové
4
Komplexní úloha ověřuje znalosti a dovednosti, které jsou zahrnuty do modulu Měření a regulace II. (MaR II.). Mezi tyto znalosti a dovednosti absolventa modulu patří zejména:
Žák:
Montuje jednotlivé prvky teplovodní OS, připravuje rozvody pro osazení měřících a regulačních prvků, zná pravidla pro uvedení OS do provozu a aplikuje je v praxi:
Realizuje učitel:
Realizují žáci společně s učitelem:
Realizují žáci samostatně:
Úloha je provázána zejména s předměty nižších ročníků, jejichž znalosti a dovednosti využívá pro získání nových znalostí a dovedností. Jedná se zejména o předměty zaměřené na fyzikální základy vytápění, uspořádání otopných soustav a jejich funkce, zdroje tepla a jejich vlastnosti, druhy armatur včetně armatur otopných těles, vnitřní vodovod, cirkulace teplé (pitné) vody.
Metodická doporučení, formy výuky a práce žáků:
Pro výuku viz výše (učební činnosti žáků).
Frontální instruktáž o průběhu a hodnocení ověřování dosažených výsledků.
Individuální ústní zkouška.
Řízená diskuze.
Hodnocení ústní zkoušky učitelem.
Individuální a pro nezbytnou část prací skupinová (2 až 4 žáci) práce při praktickém předvedení funkcí směšovačů.
Dohled učitele nad prací žáků.
Hodnocení dokončené práce učitelem.
Teoretická část (ústní zkouška) komplexní úlohy bude řešena ve standardní učebně (vhodným vybavením je datový projektor s PC, reálné, případně obrazové, ukázky probíraných zařízení). Ústní zkouška se bude skládat z teoretické části a praktického úkolu. Při ústní zkoušce má každý žák, při teoretické části, 15 minut čas na přípravu a celkem 15 minut na zodpovězení všech zadaných otázek.
Praktická část ústní zkoušky bude řešena na vhodném pracovišti. Může se jednat o školní učebnu, dílnu nebo reálnou stavbu. Pracoviště musí být vybaveno odpovídající otopnou soustavou nebo interaktivní učební sestavou. Na vypracování praktického úkolu ústní zkoušky má každý žák 1 hodinu času (60 minut).
Učební/zkušební pomůcky učitele teoretické části: obrazový materiál k daným tématům (výkresy otopných soustav, soustav rozvodů teplé (pitné) vody, technická dokumentace probíraných zařízení a prvků (prospekty, technické listy a výkresy regulačních armatur a armatur otopných těles).
Zkušební pomůcky pro teoretickou část: alespoň dva vytištěné exempláře souboru otázek pro ústní zkoušku.
Učební/zkušební pomůcky pro žáky: psací a rýsovací potřeby, sešit, popř. poznámkový blok.
Učební/zkušební pomůcky učitele praktické části: nářadí pro ovládání armatur, odpovídající otopná soustava nebo interaktivní učební sestava.
Ústní zkouška – náhodně vylosované nebo vyučujícím zadané 3 výsledky učení. Dva výsledky učení budou vylosovány/vybrány ze souboru A + jeden výsledek ze souboru B. Žák zodpoví/provede všechny zadané otázky/úkoly a případné doplňující otázky učitele.
Ústní zkouška – je hodnocena celkem 15 body. Hodnotí se úplnost a věcná správnost odpovědi. Počet získaných bodů určí zkoušející na základě standardní klasifikační stupnice školy. Ke splnění ústní zkoušky musí žák získat alespoň 45 % bodů (tj. 7 bodů).
BAŠTA, Jiří. Topenářská příručka: 120 let topenářství v Čechách a na Moravě. Svazek 1. Praha: GAS, 2001. ISBN 80-86176-82-7.
BAŠTA, Jiří. Topenářská příručka: 120 let topenářství v Čechách a na Moravě. Svazek 2. Praha: GAS, 2001. ISBN 80-86176-83-5.
CIKHART, Jiří. Předávací stanice tepelných sítí. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1981. ISBN – není.
CIKHART, Jiří. Měření a regulace ve vytápění. 2., upr. vyd. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1984. ISBN – není.
Hodnocení zkoušek lze provést dvěma způsoby. Pro průběžné hodnocení, během standardní školní výuky, lze použít stupnici uvedenou ve zkušebních podkladech s hodnocením známkou 1 – 5. Pro výstupní hodnocení formou zápočtu lze použít uvedenou hranici úspěšnosti 45% celkového počtu bodů.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Karel Kovářík. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.