Detail komplexní úlohy NC frézka – šroubovice

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název komplexní úlohy/projektu

NC frézka – šroubovice

Kód úlohy

23-u-4/AE42

Využitelnost komplexní úlohy

Kategorie dosaženého vzdělání

L0 (EQF úroveň 4)

Skupiny oborů

23 - Strojírenství a strojírenská výroba

Vazba na vzdělávací modul(y)

NC stroje

Škola

ŠKODA AUTO a.s., SOU strojírenské, o.z., tř. Václava Klementa, Mladá Boleslav

Klíčové kompetence

Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám, Digitální kompetence

Datum vytvoření

19. 07. 2019 09:20

Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání

8

Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání

Poznámka k délce úlohy

Ročník(y)

3. ročník

Řešení úlohy

individuální

Charakteristika/anotace

Komplexní úloha zahrnuje v praktické části frézování šroubovice dle výkresu na NC frézce a měření náměrů. V teoretické části teoretický ústní test.

JÁDRO ÚLOHY

Očekávané výsledky učení

Žák:

  • správně čte výkres
  • tvoří program
  • dodrží technologický postup
  • dodrží rozměry dle výkresu
  • splní časový limit
  • změří náměry
  • zvládne ústní test

Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu

Žáci vytvoří program pro frézování šroubovice dle výkresu na NC frézce, vyfrézují šroubovici dle výkresu a naměří potřebné náměry. V teoretické části odpoví na 5 otázek ústního testu.

Metodická doporučení

BOZP při práci na NC frézkách

Způsob realizace

Dílny – NC pracoviště

Pomůcky

NC frézka, nástroje, měřidla.

VÝSTUPNÍ ČÁST

Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů

Vypracování programu pro NC frézku na frézování šroubovice dle výkresu, vyfrézování šroubovice na NC stroji, naměření rozměrů, odpovědi na ústní test.

Kritéria hodnocení

  • 88 – 100 %        1
  • 75 – 87 %          2
  • 63 – 74 %          3
  • 50 – 62 %          4
  • < 50 %               5

Doporučená literatura

ŠTULPA, Miloslav. CNC - Programování obráběcích strojů. Grada. 2014. 244 s. ISBN 978-80-247-5269-3

Poznámky

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Lang. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.