Stroje a zařízení pro dopravu a montáž
36-u-3/AE20
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Stroje a zařízení pro dopravu a montáž
Střední odborná škola energetická a stavební, Obchodní akademie a Střední zdravotnická škola, Chomutov, příspěvková organizace, Na Průhoně, Chomutov
17. 07. 2019 12:27
16
3. ročník
individuální
Komplexní úloha Stroje a zařízení pro dopravu a montáž je ve formě závěrečné zkoušky po absolvování odborného modulu Stroje a zařízení pro dopravu a montáž.
Komplexní úloha je rozdělena do dílčích částí, které jsou uvedeny ve formuláři komplexní úlohy. Zadání a řešení jsou uvedena v jednotlivých přílohách. Cílem je ověřit, zda se žák orientuje v dané problematice a je schopen využívat získané vědomosti.
Cílem komplexní úlohy je ověřit znalosti z odborného modulu Stroje a zařízení pro dopravu a montáž, kde studenti získají odborné znalosti a vědomosti z oblasti druhů strojů a zařízení pro dopravu horizontální i vertikální, s jejich využitím v praxi i s jejich technickými parametry, také s obsluhou a údržbou strojů včetně BOZP.
Žák:
V ústní části lze volit jedno z daných témat s kratším časovým limitem (5 minut) nebo lze témata spojit do dvojice či trojice libovolnou kombinací s delším časovým limitem (10 nebo 15 minut). Student se samostatně připraví v 5, 10 nebo 15ti minutovém limitu. Po přípravě bude uceleně a věcně 5, 10 nebo 15 minut (dle počtu otázek) hovořit na dané téma (tato část zároveň slouží jako příprava k ÚZZ – komunikace, přesnost, věcnost, odborná terminologie...).
V písemné části student individuálně vypracuje zadaný písemný test. U každé otázky vybere jednu ze tří možných odpovědí, případně otázku písemně doplní. Časový limit 10 minut, testových otázek 15.
V praktické části student vypracuje otázky v pracovních listech. K dispozici bude mít technické listy výrobců a přístup k internetu. Časový limit je 45 minut na každý pracovní list.
Komplexní úlohu lze využít pro ověření znalostí po absolvování odborného vzdělávacího modulu Stroje a zařízení pro dopravu a montáž.
Tento odborný modul zakončený komplexní úlohou by měl předcházet praktickému vyučování se stejnou tematikou a směřovat k přípravě na odborný výcvik, aby studenti v praxi využili znalosti a vědomosti, které získali v teoretické části.
V teoretickém vyučování.
Komplexní úloha bude řešena v odborné učebně s přístupem k internetu.
Technické vybavení: počítače, dataprojektor, plátno na promítání, přístup k internetu
Učební pomůcky pro učitele: seznam otázek k ústní zkoušce, písemný test, pracovní listy č. 1 a 2 (počet vyhotovení odpovídá počtu žáků ve třídě), odbornou učebnici pro předmět Stroje a zařízení, katalogy a technické listy výrobců stavebních strojů, zadání pro vyhledávání výrobců, dodavatelů či prodejců a technických parametrů zadaných strojů a zařízení na internetu
Učební pomůcky pro žáka: psací potřeby
Popis ověřování dosažených výsledků:
Ústně – odpovídat samostatně a věcně na vybrané téma (hodnocena je odborná správnost odpovědí a vhodné používání odborné terminologie)
Písemně – písemný test (otázky s možností výběru ze tří nabídnutých odpovědí, u každé otázky vybere jednu ze tří možných odpovědí)
Prakticky – doplnění pracovních listů za použití katalogů a technických listů výrobců stavebních strojů, vyhledávání výrobců, dodavatelů či prodejců a technických parametrů zadaných strojů a zařízení na internetu
Zadání a řešení jsou uvedena v jednotlivých přílohách, které jsou přiloženy ve formuláři komplexní úlohy.
V ústní zkoušce se hodnotí správnost a výstižnost formulací odpovědí včetně používání odborné terminologie.
Individuální hodnocení:
Výborně
Chvalitebně
Dobře
Dostatečně
Nedostatečně
V písemné zkoušce se hodnotí počet správných odpovědí na otázky v písemném testu, kde má student možnost výběru ze tří nabídnutých odpovědí.
Bodové hodnocení:
Výborně: 15–14 správných odpovědí
Chvalitebně: 13–12 správných odpovědí
Dobře: 11–10 správných odpovědí
Dostatečně: 9–8 správných odpovědí
Nedostatečně: 7–0 správných odpovědí
V praktické části zkoušky se hodnotí prokázání schopnosti práce s katalogy či technickými listy výrobců a práce s internetem při vyplňování pracovních listů.
Individuální hodnocení:
Výborně
Chvalitebně
Dobře
Dostatečně
Nedostatečně
Úspěšné absolvování odborného modulu je podmíněno tím, že student musí splnit všechny tři části zkoušky.
VANĚK, A. Strojní zařízení pro stavební práce. Praha: Sobotáles, 1999. ISBN 80-85920-61-1.
KUČEROVÁ, L., TUREK, O. Strojní zařízení, obor zednické práce. Praha: Parta, 2005. ISBN 80-7320-079-1.
Katalogy a technické listy výrobců
Normy ČSN a ISO v oboru stavebních strojů
Internet
Ročník:
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Iva Halbichová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.