Cihlářské výrobky
36-u-2/AE09
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Cihlářské výrobky
Střední škola profesní přípravy, Hradec Králové, 17. listopadu, Hradec Králové
16. 07. 2019 19:43
12
1. ročník, 2. ročník
individuální, skupinové
1
Komplexní úloha je zaměřena na ověření vědomostí o vlastnostech a výrobě cihlářských materiálů. Zahrnuje rozdělení cihlářských výrobků na tradiční a moderní výrobky a jejich využití ve stavebních konstrukcích. Aplikuje získané znalosti při výpočtu spotřeby materiálu.
Využití v oborech 36-67 E/01 Zednické práce, 36-67 E/01 Zednické a obkladačské práce, 37-67 H/01 Zedník a jiných podle potřeby.
Cihlářská výroba, historie, suroviny, postup výroby (4 h)
Druhy cihlářských výrobků, použití, technologické postupy (4 h)
Aplikované příklady – výpočty spotřeby cihel, malty, dopravy (2 h)
Komplexní úloha (2 h)
KÚ je provázána s praktickým vyučováním – Odborný výcvik (nácvik vazeb) a teoretickými předměty – Materiály, Technologie, Technická dokumentace, Odborné kreslení, Matematika.
Je vhodná k ověření znalostí po absolvování modulu Cihlářské výrobky.
učebna
Běžné vybavení učebny, vybavení pro prezentaci v ppt.
Pro žáky:
PC s elektronickou verzí pracovních listů (event. pracovní listy v tištěné podobě) – poznámkový blok – psací potřeby
Žáci mají:
Ověřit si své vědomosti v písemném testu s uzavřenými otázkami
Ověřit si získané znalosti na doplnění křížovky s návazností v tajence.
Ověřit si získané znalosti na aplikovaném příkladu z praxe – čtení stavebního výkresu a výpočty materiálů.
Pro úspěšné splnění je třeba 30% úspěšnost všech částí.
Liška, Jan: Materiály učebnice pro odborná učiliště, obor zednické práce. Praha, Parta, 2005.
Podlena, Václav: Zednické práce Technologie 1. ročník OU. Praha, Parta, 2001.
Dědek, M., Vošický, F.: Stavební materiály pro 1. ročník SPŠ. Praha, Sobotáles, 2001.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Václava Formánková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.