Detail komplexní úlohy Cihlářské výrobky

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název komplexní úlohy/projektu

Cihlářské výrobky

Kód úlohy

36-u-2/AE09

Využitelnost komplexní úlohy

Kategorie dosaženého vzdělání

E (dvouleté, EQF úroveň 2)

Skupiny oborů

36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie

Vazba na vzdělávací modul(y)

Cihlářské výrobky

Škola

Střední škola profesní přípravy, Hradec Králové, 17. listopadu, Hradec Králové

Klíčové kompetence

Datum vytvoření

16. 07. 2019 19:43

Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání

12

Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání

Poznámka k délce úlohy

Ročník(y)

1. ročník, 2. ročník

Řešení úlohy

individuální, skupinové

Doporučený počet žáků

1

Charakteristika/anotace

Komplexní úloha je zaměřena na ověření vědomostí o vlastnostech a výrobě cihlářských materiálů. Zahrnuje rozdělení cihlářských výrobků na tradiční a moderní výrobky a jejich využití ve stavebních konstrukcích. Aplikuje získané znalosti při výpočtu spotřeby materiálu.

JÁDRO ÚLOHY

Očekávané výsledky učení

Využití v oborech 36-67 E/01 Zednické práce, 36-67 E/01 Zednické a obkladačské práce, 37-67 H/01 Zedník a jiných podle potřeby.

  • Popíše základní suroviny pro výrobu cihel a technologický postup
  • Rozezná druhy cihlářských výrobků, vlastnosti a způsob použití
  • Charakterizuje požadavky na kvalitu
  • Čte s porozuměním jednoduchý stavební výkres
  • Vypočítá spotřebu cihelného materiálu pro daný objekt

Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu

Cihlářská výroba, historie, suroviny, postup výroby (4 h)

Druhy cihlářských výrobků, použití, technologické postupy (4 h)

Aplikované příklady – výpočty spotřeby cihel, malty, dopravy (2 h)

Komplexní úloha (2 h)

Metodická doporučení

KÚ je provázána s praktickým vyučováním – Odborný  výcvik (nácvik vazeb) a teoretickými předměty – Materiály, Technologie, Technická dokumentace, Odborné kreslení, Matematika.

Je vhodná k ověření znalostí po absolvování modulu Cihlářské výrobky.

Způsob realizace

učebna

Pomůcky

Běžné vybavení učebny, vybavení pro prezentaci v ppt.

Pro žáky:

PC s elektronickou verzí pracovních listů (event. pracovní listy v tištěné podobě)  – poznámkový blok – psací potřeby

VÝSTUPNÍ ČÁST

Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů

Žáci mají:

Ověřit si své vědomosti v písemném testu s uzavřenými otázkami

Ověřit si získané znalosti na doplnění křížovky s návazností v tajence.

Ověřit si získané znalosti na aplikovaném příkladu z praxe – čtení stavebního výkresu a výpočty materiálů.

Kritéria hodnocení

Pro úspěšné splnění je třeba 30% úspěšnost všech částí.

Doporučená literatura

Liška, Jan: Materiály učebnice pro odborná učiliště, obor zednické práce. Praha, Parta, 2005.

Podlena, Václav: Zednické práce Technologie 1. ročník OU. Praha, Parta, 2001.

Dědek, M., Vošický, F.: Stavební materiály pro 1. ročník SPŠ. Praha, Sobotáles, 2001.

Poznámky

 

 

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Václava Formánková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.