Programování CNC strojů 1 – ruční programování
23-u-4/AD99
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Programování CNC strojů 1 – ruční programování
Střední škola - Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška, Pulická, Dobruška
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence
15. 07. 2019 12:26
24
2. ročník
skupinové
15
Úloha obsahuje zadání vytvoření programu pro výrobu soustružené a frézované součásti na CNC stroji.
Žák:
Mezi učební činnosti patří vlastní tvorba programu pro soustruženou a frézovanou součást ručním programováním s optimální volbou typu programování, nulového bodu a sledu obrábění a správným zadáním jednotlivých funkcí, souřadnic, řezných podmínek a příp. dalších parametrů.
Teoretická výuka představuje názorné předvedení způsobu a metod práce pro zhotovení programu pro výrobu soustružené a frézované součásti na CNC stroji.
Na teoretickou výuku bezprostředně navazuje výuka praktická, kdy žáci pod vedením učitele samostatně vytvářejí program pro výrobu soustružených a frézovaných dílců vyráběných na CNC strojích.
Pro získání potřebných znalostí a dovedností je využívána především metoda teoreticko-praktická, kdy každý žák má k dispozici připravená zadání
Např. ve formě zobrazení součásti nebo dráhy nástroje.
Vzorová zadání v pdf formátu, nebo v papírové formě.
Poznámkový sešit nebo osobní počítač.
Žáci vytváří zadané úkoly a dodrží požadavky stanového v jednotlivých zadáních s důrazem na optimální volbu typu programování, správný zápis jednotlivých bloků a sledu jednotlivých bloků.
Kritériem pro úspěšné zvládnutí vytvoření zadané sestavy je správné zadání jednotlivých bloků a sledu jednotlivých bloků v programu.
Hodnocení známkou:
1 - výborný (splnění úkolů a správnost : 90-100% )
Žák správně zadal jednotlivé bloky programu dodržel stanovený postup i časový limit, objasnil princip a správně odpověděl na zadané otázky
2 - chvalitebný (splnění úkolů a správnost : 77-89´% )
Žák správně zadal jednotlivé bloky, dodržel časový limit, Dopustil se přitom drobných chyb při postupu či odpovědích na zadané otázky.
3 – dobrý - ( splnění úkolů a správnost: 62-76 % )
Žák dodržel časový limit, dopustil se však větších chyb v postupu či zadání bloků nebo zadal jen větší část správně. Dopustil se chyb v odpovědích na zadané otázky.
Dodržoval BOZP
4 – dostatečný ( splnění úkolů a správnost : 46-61 % )
Žák dodržel časový limit, ale nezadal všechny bloky, dopustil se větších chyb v postupu i v odpovědích na otázky, popř překročil časový limit a dopustil se řady chyb při zadávání.
5 – nedostatečný – ( splnění úkolů a správnost : 45-0 % )
Žák nedodržel časový limit, dopustil se hrubých chyb, špatně zadal jednotlivé bloky, nedodržel postup, neodpověděl na dané otázky nebo převážně chybně .
Pozn. : Hodnotit známkami možno každý dílčí program - úlohu zvlášť nebo celkovou známku za celou KÚ.
Učebnice: ŠTULPA, M. CNC programování obráběcích strojů. KELLER, P. Programování a řízení CNC strojů
1/ Úloha je určena pro řešení:
Předpokladem pro zvládnutí této úlohy je znalost ručního zpracování kovů a strojního obrábění na konvenčních a CNC strojích
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Vilímková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.