Detail komplexní úlohy Pokročilé obrábění

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název komplexní úlohy/projektu

Pokročilé obrábění

Kód úlohy

23-u-4/AD96

Využitelnost komplexní úlohy

Kategorie dosaženého vzdělání

L0 (EQF úroveň 4)

Skupiny oborů

23 - Strojírenství a strojírenská výroba

Vazba na vzdělávací modul(y)

Technologie – pokročilé obrábění

Škola

ŠKODA AUTO a.s., SOU strojírenské, o.z., tř. Václava Klementa, Mladá Boleslav

Klíčové kompetence

Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám

Datum vytvoření

14. 07. 2019 17:08

Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání

4

Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání

Poznámka k délce úlohy

Ročník(y)

3. ročník

Řešení úlohy

individuální

Charakteristika/anotace

Komplexní úloha spočívá jak ve vypracování teoretického testu,který je  tvořen z otevřených a uzavřených otázek včetně popisu grafických podkladů. Test je zaměřen na probraná témata pokročilého obrábění. Tato úloha se opírá o již probrané témata – Technologie – pokročilé obrábění.

JÁDRO ÚLOHY

Očekávané výsledky učení

Žák:

  • charakterizuje tvarové plochy
  • popíše způsoby výroby
  • volí vhodné nástroje
  • volí vhodné řezné podmínky
  • vyjmenuje zásady údržby používaných nástrojů a pomůcek
  • popíše upínání nástrojů, polotovarů, obrobků a ustavení jejich polohy
  • popíše seřízení strojů
  • charakterizuje jednotlivé technologie včetně jejich použití
  • popíše způsoby dokončování
  • vysvětlí zásady a předpisy pro obsluhu elektrických zařízení

Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu

Žáci jsou obeznámeni se základními informacemi k zadání samostatné práce a způsobem vyhotovení. Učí se dovednostem a návykům, kterých při práci využívají.

Časový rozvrh:

1 hodina teoretická část – splnění komplexní úlohy

  • prostudování zadání
  • vyplnění základních údajů
  • vypracování testových otázek
  • doplnění grafických podkladů

Metodická doporučení

Pokročilé obrábění je komplexní úloha, která obsahuje část teoretickou, která zahrnuje oblast Technologie. Žáci samostatně odpovídají na zadané otázky a doplňují grafické podklady. Opírají se o znalosti z modulu Technologie 3 a případné znalosti a dovednosti z exkurzí a odborného výcviku.

Způsob realizace

Realizace nebo provedení této komplexní úlohy, může být realizováno v klasické školní třídě.

Pomůcky

  • psací potřeby
  • rýsovací pomůcky

VÝSTUPNÍ ČÁST

Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů

Žáci doplní teoretický test z oblasti Technologie 3.

Kritéria hodnocení

Splnění časového limitu

Kvalita zpracování testu

Správnost

Hodnocení známkou na základě bodového systému:

  • 1 (výborný) 40b. - 35b.
  • 2 (chvalitebný) 34b. – 29b.
  • 3 (dobrý) 28b. – 23b.
  • 4 (dostatečný) 22b. – 17b.
  • 5 (nedostatečný) 16b. – 0b.

Doporučená literatura

DVOŘÁČKOVÁ, Štěpánka. KARÁSEK, Jiří. Strojírenská metrologie I. Liberec, Technická univerzita v Liberci, 2014. 80

DVOŘÁČKOVÁ, Štěpánka. KARÁSEK, Jiří. Strojírenská metrologie II. Liberec, Technická univerzita v Liberci, 2014. 73 s.

Poznámky

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Otakar Raulím. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.