Detail komplexní úlohy Sádrokartonové konstrukce

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název komplexní úlohy/projektu

Sádrokartonové konstrukce

Kód úlohy

36-u-3/AD57

Využitelnost komplexní úlohy

Kategorie dosaženého vzdělání

H (EQF úroveň 3)

Skupiny oborů

36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie

Vazba na vzdělávací modul(y)

Sádrokartonové konstrukce

Škola

Střední škola stavebních řemesel Brno-Bosonohy, příspěvková organizace, Pražská, Brno

Klíčové kompetence

Datum vytvoření

30. 06. 2019 22:24

Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání

4

Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání

Poznámka k délce úlohy

Ročník(y)

2. ročník

Řešení úlohy

skupinové

Doporučený počet žáků

2

Charakteristika/anotace

SDK

Pro žáky je připravena prezentace, která obsahuje opakování základního učiva z modulu Sádrokartonové konstrukce. 

Pro žáky je dále připraveno písemné opakování, které má formu otevřených otázek. Na základě vypracování tohoto pracovního listu budou žáci hodnoceni. 

Cíl

Cílem komplexní úlohy je závěrečné opakování modulu Sádrokartonové konstrukce a výstupní hodnocení žáků.  

Obsah úlohy

Úloha je zaměřena na prohlubování a opakování učiva z modulu Sádrokartonové konstrukce.

Didaktické metody

V komplexní úloze je využívána metoda výkladu při frontální výuce, která je zaměřena na fixaci učiva a následné hodnocení znalostí žáků.

JÁDRO ÚLOHY

Očekávané výsledky učení

Žák

  • Dokáže popsat výrobu sádrokartonových desek
  • Je schopen rozdělit desky podle jejich vlastností
  • Dokáže rozlišit ocelové profily
  • Zná jednotlivé spojovací materiály
  • Dokáže vyhledat informace v technologických listech
  • Orientuje se v počítání materiálu na jednotlivé konstrukce
  • Zná dílčí technologické postupy (přířezy desek, šroubování desek, tmelení spár)
  • Zná technologické postupy základních sádrokartonových konstrukcí
  • Dbá zásad bezpečnosti práce a ochrany zdraví

Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu

Učební činnosti v časovém rozvrhu.

1.–2. hodina – Učitel opakuje základní učivo pomocí vytvořené prezentace, která obsahuje kontrolní otázky během celé prezentace.

3. hodina – Písemné zkoušení.

4. hodina – Prezentace správného řešení.

Metodická doporučení

Učitel zapojí žáky do svého výkladu. Žáci si zopakují učivo před písemným zkoušením.

Způsob realizace

Komplexní úloha bude probíhat formou prezentace v PowerPointu. Do prezentace budou žáci aktivně zapojeni. Mohou reagovat na kontrolní otázky. 

Nutno vytisknout zadání písemné práce na 3. vyučovací hodinu.

Pomůcky

Odborná učebna s projektorem. 

Učitel OV potřebuje formulář pro hodnocení práce, který je součástí tohoto dokumentu v elektronické podobě.

VÝSTUPNÍ ČÁST

Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů

1x písemná práce, která bude hodnocena na základě stanovených kritérií.

Kritéria hodnocení

Tabulka hodnocení

32–28 bodů – výborný

27–24 bodů – chvalitebný

23–20 bodů – dobrý

19–16 bodů – dostatečný

15–0 bodů – nedostatečný

Doporučená literatura

Kejkrt, Přemysl: Technologie stavební stěny. 1. vyd. Praha: Cech sádrokartonářů České republiky, 2002. 156 s. ISBN 80-238-8739-4.

Poznámky

Tato komplexní úloha je určena na závěrečné opakování modulu Sádrokartonové konstrukce. 

Předpoklady pro úspěšné splnění této úlohy je znalost sádrokartonových prvků, nářadí, kompletních systémů a pracovních postupů.

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Plaček. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.