Obkladačské a kladečské a práce
36-u-3/AD55
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Obkladačské a kladečské práce
Střední škola stavebních řemesel Brno-Bosonohy, příspěvková organizace, Pražská, Brno
30. 06. 2019 21:34
4
3. ročník
individuální
Pro žáky je připravena interaktivní prezentace, která ověřuje znalosti z modulu kladečské a obkladačské práce. Prezentace by měla být zařazena na závěr tohoto vzdělávacího modulu.
Dále jsou pro žáky připraveny úlohy, které prohloubí práci s katalogovými listy výrobců.
Žáci si vyzkouší vypočítat materiál pro kladení dlažby a obkládání.
Cílem výuky je naučit žáky pracovat s katalogovými listy a prohloubit znalosti z obkladačských prací.
Téma obsahuje samostatnou práci s textem a řešení početních slovních úloh.
Kompetence žáka:
Žáci jsou učitelem vedeni k samostatnému poznávání, vyvozování, objevování nových poznatků.
U komplexní úlohy hraje významnou roli učební aktivita žáků.
Učební činnosti v časovém rozvrhu.
První úloha je zaměřena na výpočet plochy nepravidelné místnosti.
Druhá úloha je zaměřena na výpočet obkládané plochy.
V úlohách č. 3–6 mají žáci za úkol pracovat s textem, vyhledávat ceny a počítat materiál potřebný pro realizaci dílčích úkonů.
Úloha č. 7 je souhrn všech operací, které žáci provedli v předcházejících úlohách.
Jednotlivé katalogy k úlohám jsou dostupné na internetových stránkách výrobců (uvedeno v prezentaci).
Výuka bude probíhat frontální organizační formou.
Učitel bude pracovat hromadně se všemi žáky ve třídě se stejným obsahem činností.
Vyučovací forma se nebude skládat pouze z výkladu učitele, ale zařadí se do ní i řízená samostatná práce, společná kontrola úloh, rozhovor učitele s celou třídou, shrnutí učiva, poskytování zpětné vazby a hodnocení žáků.
Komplexní úloha může být řešena v odborné učebně, která je vybavena počítačem a projektorem. Papírové katalogové listy jsou vhodným doplňujícím prvkem výuky.
Potřebné pomůcky:
Žáci vytvářejí samostatné zpracování výpočtu materiálu pro fiktivní zakázku.
Učitel hodnotí správný postup výpočtů a samotné výpočty. Výpočty se mohou mírně lišit, zejména u spotřeby materiálů.
Body jsou přidělovány za vypsání potřebných informací z katalogů, za správný postup a za správný výsledek.
Úlohy č. 1–6 jsou hodnoceny maximálně třemi body za kompletní dílčí úlohu.
Výpočet plochy dlažby (3 body)
Výpočet plochy obkladů (3 body)
Výpočet množství dlažby (3 body)
Výpočet množství lepidla (3 body)
Výpočet spárovací hmoty (3 body)
Výpočet nivelační stěrky (3 body)
Úloha č. 7 je hodnocena patnácti body (úloha obsahuje kompletní výpočet ceny materiálu pro realizaci obkladů).
Výpočet množství obkladů (3 body)
Výpočet množství lepidla (3 body)
Výpočet spárovací hmoty (3 body)
Výpočet izolace proti vodě (3 body)
Klasifikace:
30 bodů – 26 bodů – výborně
25 bodů – 21 bodů – chvalitebně
20 bodů – 16 bodů – dobře
15 bodů – 11 bodů – dostatečně
10 bodů a méně – nedostatečně
Úloha je určena pro hromadnou výuku, která bude zaměřena na individuální práci.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Plaček. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.