Zobrazení součásti Hřídele III podle slovního zadání
23-u-3/AD52
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Kótování, zápis struktury povrchu E
Kótování, značení drsnosti
Zobrazovací metody a druhy promítání
Zobrazování strojních součástí I
Zobrazování strojních součástí II
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Žďár nad Sázavou, Studentská, Žďár nad Sázavou
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence
30. 06. 2019 16:17
8
1. ročník
individuální
Komplexní úloha spočívá v nakreslení hřídele dle slovního zadání a jeho okótování.
Žák:
Žáci chápou základní způsoby promítání a dovedou je používat. Rozlišují metody promítání, umístění jednotlivých pohledů a jejich souvislosti. Umí kompletně zakótovat součást. Znají kompletní popis výkresu součásti.
Žáci pracují samostatně a podle slovního zadání rýsují výkres včetně jeho popisu.
Realizace této komplexní úlohy může probíhat v učebně. Žáci musí mít k dispozici zadání, papír pro řešení a rýsovací pomůcky.
Zadání
Pracovní list č. – kontrolní
Je k dispozici vyučujícímu
Teoretická část:
Splnění časového limitu
Správné použití pohledů, řezů a průřezů.
Jejich správné umístění a označení na výkrese. Správné okótování a popis výkresu součásti hřídele podle slovního zadání.
Hodnocení známkou:
1 (výborný)
Žák nakreslil danou součást správně, použil správné druhy čar, použil vhodné pohledy, řezy a průřezy a správně je umístil na výkrese. Součást je kompletně a správně okótována a popsána. Je vyplněno popisové pole výkresu.
2 (chvalitebný)
Žák nakreslil danou součást správně, nepoužil správné druhy čar, použil vhodné pohledy, řezy a průřezy nebo nesprávně je umístil na výkrese. Mohou být chybně umístěné kóty, ale součást musí být kompletně okótována. Mohou se vyskytnout drobné chyby ve značení jakosti povrchu součásti.
3 (dobrý)
Žák nakreslil danou součást správně, nepoužil správné druhy čar, nepoužil vhodné pohledy, řezy a průřezy nebo je nesprávně umístil na výkrese. Některé kóty mohou chybět. Nemusí být označena jakost povrchu nebo vyplněno popisové pole výkresu.
4 (dostatečný)
Žák nakreslil danou součást správně, nepoužil správné druhy čar, nepoužil vhodné pohledy, řezy a průřezy a nesprávně je umístil na výkrese. Nebo chybí více kót, označení jakosti povrchu součásti nebo vyplněné popisové pole.
5 (nedostatečný)
Žák nenakreslil danou součást správně nebo ji popsal nedostatečně.
KLETEČKA, Jaroslav. FOŘT, Petr. Technické kreslení. CPress 2007. ISBN 978-80-251-1887-0
LEINVEBER, Jan. ŘASA jaroslav, VÁVRA, Pavel. Strojnické tabulky, Scientia, spol. s r. o., pedagogické nakladatelství, 2000. ISBN 80-7183-164-6
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Leoš Plíšek. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.