Rozdělení hnojiv a způsoby použití
41-u-2/AD35
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
41 - Zemědělství a lesnictví
Výživa a hnojení rostlin pro obor Zahradnická výroba
Střední škola sociální péče a služeb, náměstí 8. května, Zábřeh
26. 06. 2019 23:55
12
1. ročník
individuální, skupinové
3
Komplexní úloha je určena k procvičování tematického okruhu rozdělení hnojiv a způsobů použití.
Součástí komplexní úlohy je prezentace k danému učivu, která může být použita jako forma zápisu do sešitu.
Cílem je pomocí pracovních listů naučit žáky rozlišovat jednotlivé druhy hnojiv a vysvětlit způsoby použití. Pracovní listy mohou rovněž sloužit jako testy s otevřenými otázkami.
Pro získání souhrnných odborných dovedností je důležitá návaznost učiva v odborných předmětech – Květinářství, Sadovnictví, Zelinářství a Ovocnictví.
Používané didaktické metody: výklad, individuální a skupinová práce, instruktáž, didaktická hra, řešení problému.
Žák:
Dosažené výsledky lze hodnotit následně formou testu s otevřenými otázkami.
K výkladu žáci používají připravenou prezentaci, kterou jim učitel vytiskne a následně si ji žáci vlepí do sešitu.
Na pracovních listech pracují žáci samostatně, případně s pomocí učebnice, informací z internetu, prezentací nebo sešitu. K dispozici mají fotografie, vyobrazení projevů rostlin při nedostatku nebo nadbytku živin, vzorky hnojiv, obrázky používaného nářadí a mechanizace apod. Vhodné je zařadit instruktážní videa s ukázkou základního hnojení, přihnojování, hydroponického pěstování rostlin apod.
Vhodnější je skupinová výuka, kdy žáci spolupracují při řešení úkolu společně pod vedením učitele.
Doporučuje se přednostně uplatňovat aktivizační a komunikační metody práce umožňující vysokou míru názornosti a aktivizaci všech zúčastněných.
Hlavním cílem je vytvořit prostředí, které zvýší aktivitu a zajistí maximální zapojení žáků.
Úloha bude řešena v teoretickém vyučování nebo v úvodu učebního dne v praktickém vyučování.
Součástí pracovního listu je i správné řešení.
Úloha bude řešena v teoretickém vyučování v učebně nebo v úvodu učebního dne v praktickém vyučování. Aplikace hnojiv proběhne v odborném výcviku.
Literatura, dataprojektor, případně internetové připojení a PC nebo tablety.
Výstupem bude vypracovaný pracovní list. Součástí komplexní úlohy je správné řešení pracovního listu.
Za každou zodpovězenou otázku lze přidělit dle náročnosti odpovědi 1–3 body. Pro úspěšné zvládnutí tematického okruhu je nutná 80% úspěšnost.
POKORNÝ, Josef: Základy zahradnické výroby pro odborná učiliště. Praha: Septima, 2003. 120 s. ISBN: 80-7216-181-4.
KRBEC, Pavel: Ovocnictví pro odborná učiliště. Praha: Septima, 2001. 108 s. ISBN 80-721-6168-7.
DVOŘÁČEK, Pavel: Sadovnictví pro odborná učiliště. Praha: Septima, 2001. 96 s. ISBN 80-721-6152-0.
POKORNÝ, J.: Zelinářství pro odborná učiliště. Praha: Septima, 2001. 64 s. ISBN: 80-7216-159-8.
PIPALOVÁ, E.: Květinářství pro odborná učiliště. Praha: Septima, 2001. 160 s. ISBN 80-7216-167-9.
Skupinové řešení KÚ: doporučený počet žáků ve skupině 2–3
Předpokladem úspěšného řešení úlohy je získání vědomostí o hnojivech a jejich použití.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bronislava Urbánková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.